O stopniu tego skomplikowania prawa refundacyjnego, w efekcie uchwalenia DNUR, świadczy chociażby fakt, że od daty wejścia nowelizacji w życie jest ona przedmiotem nieustających dyskusji i konsultacji, a ostatnio nawet komunikatów Ministerstwa Zdrowia. Przykładowo, tuż przed majówką (tj. 26 kwietnia b.r.) na stronie Ministerstwa Zdrowia opublikowano „Komunikat w sprawie braku publikacji wykazu co najmniej 10 przedsiębiorców prowadzących hurtownie farmaceutyczne, których zakres działalności, o którym mowa w art. 76 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne, określony w załączniku do zezwolenia na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej, nie zawiera ograniczeń asortymentu, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej”. Chodzi tu o wykaz hurtowni, do których miałyby być realizowane dostawy leków deficytowych, w ramach jednego z bardziej kontrowersyjnych rozwiązań wprowadzonych w DNUR, tj. obowiązkowych dostaw leków z wykazu publikowanego przez Ministra Zdrowia do 10 przedsiębiorców prowadzących hurtownie farmaceutyczne z największym udziałem obrotu z aptekami ogólnodostępnymi. Wykaz hurtowni, do których miałyby być realizowane takie obowiązkowe dostawy, powinien być publikowany co roku do 30 kwietnia; jednakże opublikowanie wykazu okazało się niemożliwe, ponieważ żadna z hurtowni działających na terytori...
Content locked
To gain access to the complete English section of the Medexpress.pl, kindly reach out to us at [email protected].