Medexpress: Biorąc pod uwagę, że trzy czwarte badanych źle oceniło funkcjonowanie polskiego systemu ochrony zdrowia, jakie działania podjąłby Pan w przyszłej kadencji, aby obecna sytuacja uległa poprawie?
Bolesław Piecha: Trudne pytanie. W ochronie zdrowia działam już jakiś czas, bo przez dziesięciolecia. I jak pamiętam poziom oceny służby zdrowia nigdy nie był szczególnie dobry. Zawsze kręciliśmy się wokół 60–75 procent niezadowolonych z systemu opieki ochrony zdrowotnej w Polsce. Wydaje mi się, że to jest wskaźnik naszych wewnętrznych odczuć, ponieważ w relacji bezpośredniej ochrona zdrowia, pacjent–lekarz to już tak źle nie wygląda. Zwłaszcza jeżeli chodzi o POZ, do którego z jednej strony mamy ogromne pretensje, z drugiej darzymy estymą lekarzy rodzinnych. Dla mnie najważniejszym zadaniem, jakie stało i stoi przed służbą zdrowia, jest dostępność, czyli aby pacjent mógł skorzystać z pomocy wtedy, kiedy potrzebuje, oraz jakość tego świadczenia i to nie tylko mierzona satysfakcją pacjenta, ale pewnymi standardami. Dla pacjenta to niepotrzebna mitręga w kolejkach, bałaganu zgłaszania się tu i tam. Chociaż będzie to trudne, bo przecież mamy internetowe fora, gdzie wymiana poglądów kto lepszy, kto gorszy jest na porządku dziennym (nie wydaje mi się, żeby ten lekarz, który ma same pozytywne notowania na FB był najlepszym w ogóle, bo to kwestia sa...
Content locked
To gain access to the complete English section of the Medexpress.pl, kindly reach out to us at [email protected].