Instytut Monitorowania Mediów przedstawił raport, z którego wynika, ile branża farmaceutyczna wydała na reklamę w I kwartale 2014 r. Który z producentów leków wydał najwięcej?
Razem polscy marketerzy wydali na reklamę 4 mld zł. Najwięcej przeznacza na nią branża farmaceutyczna. Razem na ten cel przeznaczono 860 mln zł. Liderem wśród firm farmaceutycznych jest Aflofarm, który przeznaczył na reklamę prawie 250 mln zł.
– I kwartał roku cechuje się zawsze wysoką aktywnością promocyjną marketerów z branży farmaceutycznej, jest to bowiem okres zwiększonej liczby zachorowań – wyjaśnia Paweł Sanowski, prezes zarządu Instytutu Monitorowania Mediów. – Na reklamę w mediach tradycyjnych najwięcej wydała firma Aflofarm, bo aż 240 mln zł. To ponad jedna czwarta wydatków całej branży farmaceutycznej - dodaje Sasnowski.
Na reklamę równie dużo wydają branże spożywcza i kosmetyczna, a także handel detaliczny.
Źródło: newseria
Przeczytaj również: Jest odpowiedź Infarmy w sprawie leków biopodobnych