W czasie posiedzenia odbyła się interesująca dyskusja dotycząca wyłączenia z zakazu reklamy aptek informacji o świadczonych usługach opieki farmaceutycznej.
Wskazana poprawka spotkała się ze sprzeciwem przedstawicieli Naczelnej Izby Aptekarskiej oraz przedstawicieli Ministerstwa Zdrowia.
Wiceminister Maciej Miłkowski podkreślił, iż będą musiały nastąpić zmiany w zakresie reklamy aptek, głównie ze względu na skutki postępowania, które toczy się przed Komisją Europejską.
Należy przypomnieć, że państwo polskie jest w sporze Unią Europejską, co do zakresu możliwej reklamy aptek. Jest konsekwencją skargi, jaką w listopadzie 2013 roku Konfederacja Lewiatan skierowała do Komisji Europejskiej na zakaz reklamy aptek. W pierwszym etapie procedury o naruszenie prawa UE Komisja Europejska wystosowała do rządu polskiego wezwanie do usunięcia uchybienia w sprawie ograniczeń dotyczących reklamy w tym sektorze. Rząd polski przesłał odpowiedź do Komisji i nie zastosował się do tego wezwania.
W lipcu 2020 r. Komisja Europejska wystosowała do rządu opinię w tej sprawie. Jeśli rząd ponownie nie usunie uchybienia, wówczas sprawa zostanie skierowana do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
Skarga Konfederacji Lewiatan, dotyczyła m.in. dostępu do wielu usług, spośród których mogą wybierać pacjenci w Europie Zachodniej (np. badania przesiewowe, szczepienia, przeglądy lekowe). Wskazane usługi nie są dostępne dla pacjentów w Polsce. Brak zgody na wykonywanie tych usług blokuje potencjał polskich farmaceutów, którzy chcieliby takie usługi świadczyć i również o nich informować. Jednak w tym zakresie w Polsce nadal obowiązuje zakaz reklamy aptek.