Data wydarzenia: 27 maja 2020 (17:00) - 27 maja 2020 (17:00)
Adres: szkolenie online
Strona wydarzenia: kliknij tutaj
Organizator: o
Kontakt do organizatora: [email protected]
Cele szkoleniowe:
Wspólna identyfikacja, analiza i ocena czynników wspomagających i destabilizujących efektywną komunikację pomiędzy mass-mediami i innymi interesariuszami zewnętrznymi a szpitalami, przychodniami AOS i POZ, gabinetami lekarskimi i dentystycznymi w wybranych sytuacjach nagłych i kryzysowych, ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń wynikających z zakażeń koronawirusem SARS-Cov-2 wywołującym chorobę COVID-19. Zastosowanie praktycznych rozwiązań komunikacyjnych dla wszystkich lekarzy i lekarzy-dentystów, pracujących w różnych typach podmiotów leczniczych, w zakresie kształtowania relacji z mediami i innymi interesariuszami zewnętrznymi.
Zagadnienia szkoleniowe:
Zastosowanie komunikacji społecznej (masowej) w sytuacjach kryzysowych i nagłych w podmiotach leczniczych
Jak chaos komunikacyjny w przestrzeni medialnej (w mediach tradycyjnych i nowoczesnych) w związku z pandemią koronawirusa wpływa na postawy i zachowania opinii publicznej
Jak dotrzeć do opinii publicznej i decydentów poprzez media oraz zaplanować i zarządzać komunikacyjnie akcją np. zbierania funduszy przez podmiot leczniczy na cele związane z walką z koronawirusa oraz innymi niezbędnymi działaniami niezbędnego do ratowania zdrowia i życia niezwiązanymi bezpośrednio z obecną pandemią
Organizacja i przebieg konferencji prasowych oraz innych wystąpień medialnych w obliczu sytuacji nagłych i kryzysowych
Przegląd różnych źródeł informacji pod kątem ich wiarygodności i sposobów przekazywania informacji pacjentom na temat rekomendacji i zaleceń
Analiza roli prezentowanych publicznie opinii, zaleceń czy rekomendacji przez ekspertów medycznych w postawaniu decyzji politycznych i przekazywania ich opinii publicznej poprzez media
Przegląd dobrych praktyk w zakresie zarządzania komunikacją w relacjach z mediami oraz innymi interesariuszami zewnętrznymi w obliczu sytuacji kryzysowych i nagłych
Czy można przygotować się na sytuacje kryzysowe i jak dostosować do nich strategie komunikacyjne – zasady tworzenia planów rozwiązań strategicznych w podmiotach leczniczych poprzez zastosowanie antykryzysowego public relations
Prowadzący: Dr Maciej Rogala - Zakład Polityki Zdrowotnej i Zarządzania Instytutu Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum w Krakowie
Metoda szkolenia:live training
Czas trwania 3 h, w godzinach 17.00-20.00