Firma Bayer dostała nagrodę za strategię społecznego zaangażowania, realizowaną w ramach programu popularyzowania nauki w salonie multimedialnym Baylab, mieszczącym się w siedzibie firmy Bayer.
Organizatorem konkursu, który odbywał się w tym roku po raz 18., jest Stowarzyszenie Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Fundatorem tegorocznego konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Konkurs promuje społeczne zaangażowanie i odpowiedzialność przedsiębiorstw, wyróżnia najbardziej aktywne firmy, inspiruje przedsiębiorców do podejmowania tego typu działalności.
"Bayer prowadzi program popularyzacji nauki. Jego elementem jest m.in. salon multimedialny Baylab, w którym organizowane są spotkania popularyzujące naukę. Wśród tematów spotkań są m.in. profilaktyka chorób układu krążenia, profilaktyka okulistyczna, a także zajęcia dotyczące roślin uprawnych, witamin oraz zdrowia zwierząt domowych. Dotychczas w spotkaniach udział wzięło 3 500 uczestników. Udział w zajęciach jest bezpłatny” – wynika z uzasadnienia nagrody.
- Innowacyjność to DNA firmy Bayer. Naszym celem jest poprawa jakości życia w bardzo wielu wymiarach, a mottem - Science For A Better Life. Cieszymy się, że możemy dzielić się naszą pasją do nauki z innymi. Nagrody, takie jak „Dobroczyńca Roku”, utwierdzają nas w słuszności przyjętej strategii – mówi Christophe Dumont, Prezes Bayer Sp. z o.o.
Baylab to multimedialne centrum, w którym firma dzieli się innowacjami i wiedzą z entuzjastami nauki. Od trzech lat organizuje warsztaty o formule familijnej – do „Naukowych Czwartków” dołączyły w 2015 roku „Naukowe Soboty”. Najnowszą propozycją Baylabu jest Salon Zdrowia: cykl zajęć nt. profilaktyki antynowotworowej.
Źródło: materiały prasowe Bayer