Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie

Czy Kodeks Dobrych Praktyk Suplementów Diety spełni swoją rolę?

MedExpress Team

Medexpress

Opublikowano 6 kwietnia 2017 11:23

Czy Kodeks Dobrych Praktyk Suplementów Diety spełni swoją rolę? - Obrazek nagłówka
Fot. Thinkstock/Getty Images
Czy autoregulacja producentów suplementów diety okaże się skuteczna?

„Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety” został opracowany i przyjęty przez organizacje branżowe skupiające producentów suplementów diety.  Regulacja ma na celu stworzenie wspólnych dla branży standardów dotyczących reklamy suplementów diety i jest pierwszą tego typu inicjatywą w Europie. Wypracowanie Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety było wynikiem kilkumiesięcznych negocjacji w środowisku branżowym. 

Branża postawiła na samoregulację, m.in. po to, by uniknąć rozwiązań systemowych. Jednak, jak podkreślają eksperci, skuteczność Kodeksu będzie zależała od tego, ile firm dobrowolnie zdecyduje się przyjąć wynikające z kodeksu ograniczenia. 

Monika Granecka z Sanofi podkreśla, że Kodeks został sygnowany przez blisko 80 proc. uczestników rynku, będących głównymi farmaceutycznymi reklamodawcami telewizyjnymi i już teraz możemy zaobserwować jego efekty przy okazji nowych kampanii  promocyjnych.   - To właśnie dzięki samoregulacji branża otrzymała narzędzie do eliminowania reklam naruszających zaufanie do suplementów diety - tłumaczy Granecka i dodaje, że jest to podstawa do zmiany podejścia wszystkich interesariuszy do tej kategorii i nadania jej  odpowiedniej, należnej  rangi użytecznych produktów prozdrowotnych. 

W Kodeksie Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety znalazły się rozwiązania ukierunkowane na zwiększenie świadomości konsumentów oraz na uporządkowanie sposobu komunikacji reklamowej, a branża otrzymała narzędzia do eliminowania reklam naruszających zaufanie do tej kategorii produktów.

- W Sanofi kierujemy się zasadą bezkompromisowej etyki w działaniu, a zaangażowanie w edukację zdrowotną społeczeństwa to jeden z kluczowych elementów naszej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu. Dlatego byliśmy jedną z pierwszych firm, która została sygnatariuszem Kodeksu – jest dla nas sprawą priorytetową, aby przekaz kierowany do naszych konsumentów był jasny, rzetelny oraz nie budził żadnych wątpliwości – powiedziała Monika Granecka.

Oto lista firm, które do tej pory podpisały deklarację:

A&D Pharma, Aflofarm, Amway Sp. z o.o., A-Z Medica, Bayer, Biofarm, Bonimed, Ewa Krotoszyn, Forever Living Products Poland, Formeds, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, ICHEM, IOC, Natur Produkt Zdrovit, Natural Pharmaceuticals, Nutropharma, Oleofarm, Olimp Laboratories Sp. z o.o., Omega Pharma, Pfizer Trading, Polpharma, Sanofi Aventis, Takeda Polska, Teva Pharmaceuticals Polska, Tymofarm, USP Zdrowie, Walmark, Zioło-Piast Hurtownia Farmaceutyczna.

Kodeks wszedł w życie z dniem 30 listopada 2016 r.

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Zobacz także