Najważniejszym wydarzeniem I półrocza 2014 dla ENEL-MED-u było zawarcie umowy sprzedaży Centrum Medycznego Diagnostyka sp. z o.o., w skład której wchodziło 7 placówek diagnostycznych. Jakie plany ma spółka na kolejne miesiące?
ENEL-MED sprzedał 7 placówek diagnostycznych LUX MED-owi. Chodzi o placówki w: Wołominie, Łomży, Poznaniu, Koninie, Lublinie, Mielcu oraz w Oddziale Bielany w Warszawie. Koszt zakupu wyniósł 52,5 mln zł.
Dla ENEL-MED celem sprzedaży części placówek diagnostycznych było uzyskanie środków finansowych na realizację planu inwestycyjnego ogłoszonego w strategii rozwoju na lata 2014-2016, jak również porządkowanie struktury spółki.
- Wykorzystaliśmy wyjątkową okazję rynkową. Zdecydowaliśmy się na sprzedaż 11 proc. przychodów spółki (tzn. 21 mln zł) za 52,5 mln zł – czyli za 2,5-krotność rocznych przychodów z tego tytułu. Dzięki tej transakcji Spółka zdobyła niezbędne na inwestycje środki finansowe w najkorzystniejszy z możliwych sposobów - bez rozwadniania akcjonariatu czy zaciągania pożyczek bankowych. Warto też podkreślić, że spora część sprzedawanego przedsiębiorstwa była finansowana z zewnętrznych źródeł, tak więc całkowity dług spółki zmalał o ponad 6 mln zł. Zmniejszeniu ulegną również koszty działalności, w tym w znaczny sposób amortyzacja majątku trwałego. Transakcja stanowi więc optymalne rozwiązanie dla ENEL-MED – mówi Adam Rozwadowski, prezes Zarządu Centrum Medycznego ENEL-MED.
Pieniądze ze sprzedaży placówek diagnostycznych spółka zamierza przeznaczyć na otwarcie placówki w Katowicach, drugiej przychodni we Wrocławiu, a także na kolejne gabinety stomatologiczne.
Źródło: materiały prasowe