Główny Inspektorat Farmaceutyczny nakazał zaprzestanie reklamy tabletek antykoncepcyjnych w związku z naruszeniem przepisów Prawa farmaceutycznego.
Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazuje redaktorowi naczelnemu czasopisma „Twój Styl” natychmiastowe zaprzestanie prowadzenia niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy produktu leczniczego Belara, kierowanej do publicznej wiadomości w formie treści zamieszczonej w czasopiśmie.
Zdaniem GIF tekst „ Z większą ochotą” opublikowany w rubryce „Na zdrowie” w czasopiśmie „Twój Styl” nr 2/2015, jest reklamą produktu leczniczego Belara w rozumieniu art. 52 ust. 1 Prawa farmaceutycznego. Produkt leczniczy Belara dostępny jest wyłącznie na receptę. Zdaniem GIF jest to naruszenie przepisu art. 57 ust. 1 pkt 1 Prawa farmaceutycznego, który zabrania kierowania do publicznej wiadomości reklamy produktu leczniczego wydawanego na podstawie recepty.
Wskazania:
Lek Belara jest hormonalnym środkiem antykoncepcyjnym do stosowania doustnego. Doustny środek antykoncepcyjny, który zawiera dwa hormony, tak jak lek Belara, zwany jest także złożonym hormonalnym środkiem antykoncepcyjnym. Ponieważ w każdej z 21 tabletek powlekanych w opakowaniu przeznaczonym do zużycia w jednym cyklu zawarta jest taka sama ilość obydwu hormonów, lek Belara zwany jest także produktem jednofazowym.
Źródło: gif.gov.pl