Główny Inspektorat Farmaceutyczny nakazuje spółce Sandoz Polska natychmiastowego zaprzestania niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy wizualnej produktu leczniczego Ortanol Max, kierowanej do osób uprawnionych do wystawiania recept i osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.
Zdaniem GIF zachodzi podejrzenie, że informacje zawarte w reklamie: „Rekomenduj. Dla kogo? Dla osób stosujących niesteroidowe leki przeciwzapalne np. ibuprofen, ketoprofen. Korzyści dla pacjenta: Efekt osłonowy – zmniejsza ryzyko owrzodzenia i dokuczliwych bólów brzucha” mogą naruszać przepisy ustawy zgodnie z którymi reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd, powinna prezentować produkt obiektywnie oraz informować o racjonalnym stosowaniu, powinna zawierać informacje zgodne z zatwierdzoną Charakterystyką Produktu Leczniczego.
Odbiorca reklamy otrzymuje bowiem komunikat sugerujący, że produkt leczniczy Ortalno Max może być stosowany osłonowo – w celu zmniejszenia ryzyka owrzodzenia i dokuczliwych bólów. Tym czasem wskazania do stosowania dotyczą leczenia objawów refluksu żołądkowo-przełykowego u dorosłych.
Wskazania:
Preparat jest przeznaczony do stosowania u osób z objawami cofania treści żołądkowej do przełyku, odczuwających dolegliwości pieczenia przełyku (zgaga).
Źródło: gif.gov.pl