Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie

#goboldly ‒ poezja ratuje pharmie wizerunek

MedExpress Team

Medexpress

Opublikowano 24 lutego 2017 09:17

#goboldly ‒ poezja ratuje pharmie wizerunek - Obrazek nagłówka
Fot. Thinkstock/Getty Images
Ostatni rok dla wizerunku przemysłu farmaceutycznego w Stanach nie należał do najlepszych. Tylko 9 proc. Amerykanów wierzy, że firmom zależy na dobru pacjenta bardziej niż na zysku finansowym.

Wzrost cen leków (m.in. Epi-Pen i leków nowotworowych), afery korupcyjne czy publiczne zachowanie Martina Shkreli, biznesmena z branży farmaceutycznej, który bez skrupułów podniósł ceny leków dla chorych na AIDS o 5,5 tysiąca procent nie wpłynęły dobrze na wizerunek amerykańskich firm farmaceutycznych. Branża ma świadomość tego, że w 2017 roku będzie musiała zapracować na to, by nie przejąć od Shkreliego tytułu czarnego charakteru. A nowy prezydent, Donald Trump, zdążył już pogrozić palcem prezesom największych koncernów farmaceutycznych, mówiąc, że astronomiczne ceny leków muszą zostać obniżone.

Największa grupa firm, PhRMA (Pharmaceutical Research and Manufacturers of America- przyp.red.) postanowiła ratować wizerunek kampanią społeczną GOBOLDLY (działaj śmiało- tłum.przyp.red.), która ma pokazać  osiągnięcia pracowników firm biofarmaceutycznych, którzy na co dzień zajmują się tym, czym superbohaterowie ‒ ratowaniem życia, dzięki swoim wyjątkowym umiejętnościom, czyli opracowywaniu skutecznych terapii. W pierwszym spocie wykorzystano fragment wiersza poety Dylana Thomasa, pt. „Do not go gentle into that good night” („Nie wchodź łagodnie do tej dobrej nocy”- tłum.przyp.red.). Połączenie poezji XX-wiecznego, walijskiego poety ze współczesnymi hasłami reklamowymi zbudowało silny przekaz. I przy okazji prosty ‒ śmierć i choroby są złe, a ci, którzy tworzą nowe leki dobrzy. Wykorzystanie poezji w efekcie dało świeże spojrzenie na ograną warstwę obrazkową, czyli wnętrza laboratoriów, nowo narodzone dziecko, starszą osobę w szpitalu, lekarza-naukowca, który analizuje ludzki genom. Jasne staje się, że to człowiek może zbuntować się przeciwko nadchodzącej śmierci tylko dzięki innowacyjnym terapiom (słowa poety: „Buntuj się, buntuj, gdy światło wygasa” - tłum.przyp.red.). Ta kampania pokazuje wytrwałość w działaniach i przywiązanie do amerykańskich pacjentów, dla których wszyscy pracujemy- powiedział prezydent PhRMA, Stephen J.Ubl.  Czym jeszcze zaskoczy multimilionowa kampania? To dopiero początek #goboldly.

Źródło: www.fotrune.com /pharmadaily.pl

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Zobacz także