Subskrybuj
Logo małe
Szukaj

Jak odpowiedzialnie inwestować w zdrowie Polaków?

MedExpress Team

Medexpress

Opublikowano 9 września 2021 10:53

Jak odpowiedzialnie inwestować w zdrowie Polaków? - Obrazek nagłówka
Fot. Getty Images/iStockphoto
Miniony rok dobitnie pokazał, że zdrowie jest fundamentem rozwoju wielu obszarów w tym gospodarczych i społecznych. Jest kapitałem, o który trzeba dbać i wspólną wartością, za którą odpowiedzialność spoczywa w rękach wielu środowisk. Budowanie partnerskiej współpracy między nimi jest wyrazem rzetelnej troski o możliwie najdłuższe i najlepszej jakości życie polskich obywateli.

Troska o pacjentów, zaangażowanie w postęp terapeutyczny i myślenie proekologiczne to fundamenty działalności firmy Servier, która od blisko 30 lat prowadzi swoją działalność w Polsce, a od 24 lat produkuje tu swoje leki. Dziś firma Servier prezentuje Raport Wpływu będący podsumowaniem impaktu inwestycyjnego, ale także społecznego, edukacyjnego i rozwojowego. To zbiór dobrych praktyk zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnych inwestycji w zdrowie Polaków.

- Zdajemy sobie sprawę z cywilizacyjnego wyzwania tych czasów oraz odpowiedzialności, która spoczywa na nas jako firmie farmaceutycznej, której leki stosują miliony pacjentów – podkreśla Joanna Drewla, dyrektor generalna Servier Polska. - Wiemy, jak ważna jest konsekwentna realizacja strategii opierającej się na silnej pozycji krajowej produkcji leków, a także korzystaniu z substancji czynnych (API) pochodzących z fabryk europejskich spełniających wysokie europejskie standardy. Dzięki temu dostarczamy polskim pacjentom leki, które są skuteczne i – co najważniejsze – bezpieczne. Jesteśmy też świadomi faktu, jak ważne w tej strategii są konsekwentne, wieloletnie inwestycje w nowoczesne technologie produkcji leków, w rozwój, który realnie przekłada się na korzyści zarówno dla pacjentów, jak i dla polskiego przemysłu oraz polskiej gospodarki.

Podczas blisko 30 lat działalności firma Servier zainwestowała w Polsce ponad 866 mln zł. To środki ulokowane w rozwój produkcji, działalność naukowo-badawczą, profilaktykę i edukację zdrowotną,
a także w pracowników. Dzięki znaczącym inwestycjom w warszawską fabrykę Anpharm możliwe było systematyczne zwiększanie zdolności produkcyjnych, których skala wzrosła ponad 100-krotnie, z 0,5 mln do blisko 53 mln opakowań rocznie, a liczba zatrudnionych osób zwiększyła się ponad 2-krotnie.

Polski rynek farmaceutyczny to obecnie szósty co do wielkości rynek w Europie i największy rynek w Europie Środkowej. Branża odnotowuje stały wzrost, który wspiera rozwój całej polskiej gospodarki, wspiera bezpieczeństwo zdrowotne Polek i Polaków oraz stymuluje wprowadzanie innowacyjnych technologii. Dotychczasowa łączna wartość inwestycji w Zakład Produkcyjny Anpharm wynosi ponad 195 mln zł. W najbliższych pięciu latach ta wartość inwestycji się podwoi, a zakład będzie miał szansę zwiększyć swoją pozycję na rynku międzynarodowym

- Bezpieczeństwo lekowe, co udowodnił światowy kryzys zdrowia, to także możliwość zapewnienia ciągłości terapii pacjentów, co jest niekiedy wyzwaniem dla wielu firm z branży farmaceutycznej, szczególnie w czasie pandemii COVID19. Nasza firma jest i chce pozostać ważnym elementem bezpieczeństwa lekowego Polski. Dzięki temu, że nasze leki produkowane są lokalnie z wykorzystaniem substancji czynnych wytwarzanych na terenie Unii Europejskiej w oparciu o najwyższe standardy produkcji jest to możliwe. Dziś w Anpharm, wytwarzane jest niemal 100% naszych leków, które są stosowane przez polskich pacjentów. Są to głównie leki kardiologiczne, diabetologiczne i psychiatryczne – podkreśla Joanna Drewla.

Inwestycje w zdrowie Polaków to także duże nakłady finansowe w rozwój medycyny i stałe poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań terapeutycznych. To także edukacja zdrowotna Polaków. Ważne w tym aspekcie są kampanie społeczne prowadzone konsekwentnie przez lata. Przykładem takich dobrych praktyk są takie kampanie jak Servier dla Serca (dotychczas 18 edycji programu), Forum Przeciw Depresji (15 edycji kampanii), czy Servier – Wyłącz Raka (dotychczas 3 edycje programu). Celem tych kampanii jest zdrowotna edukacja polskiego społeczeństwa i zwiększanie wiedzy na temat profilaktyki przewlekłych chorób cywilizacyjnych, a także zachęcanie pacjentów do wykonywania systematycznych badań diagnostycznych, pozwalających na wykrycie schorzeń w ich początkowym stadium.

- Dziś, gdy pojawienie się COVID-19 wygenerowało dług zdrowotny w: onkologii, kardiologii, diabetologii czy psychiatrii - rozumiemy, że obok niezachwianego dostępu do nowoczesnych terapii, ważne jest również dotarcie do polskiego społeczeństwa z wiedzą o specyfice i profilaktyce tych schorzeń. Dlatego w ten obszar konsekwentnie inwestujemy. W latach 1998—2020 było to blisko 85 mln zł - zaznacza Ewa Ciepałowicz z Servier Polska.

Źródło: mat. prasowy

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie o pracę za darmo

Lub znajdź wyjątkowe miejsce pracy!

Zobacz także