Kampania informacyjno-edukacyjna „HeroSmith” („Bohater Kowalski”- tłum.przyp.red.) powstała we współpracy firmy Bayer i agencji Energy BBDO Chicago. Spot przenosi nas do Fort Smith w Stanie Arkansas, miasta z jednym z najwyższych współczynników występowania zawału serca. Głos amerykańskiego radiowca informuje o tym, że aspiryna może w takiej sytuacji uratować życie. Problem tkwi w tym, że nie każdy ma ją przy sobie. Bayer proponuje to zmienić. Pomysł jest prosty. Jeśli każdy Amerykanin o nazwisku Smith będzie miał w kieszeni dwie tabletki aspiryny, zmniejszy się liczba ataków serca ze śmiertelnym skutkiem. „Wiedzieliśmy, że jeśli aktywujemy do naszej akcji jedną grupę, to łatwiej będzie zachęcić pozostałe osoby. Zaczęliśmy od tych, którzy mają na nazwisko Smith,bo jest najpopularniejsze w Stanach”- mówi Laurie Hekmat dyrektor marketingu Bayera. Film pokazuje historie kilku osób o nazwisku Smith, które udowodniają, jak tak mała rzecz, jak aspiryna może pomóc uratować życie nam lub innym. Radiowiec podsumowuje: „Here is your chance to become heroes.” („Oto, jak możesz stać się bohaterem”- tłum.przyp.red.). Jego słowa wzmacnia hasło typu call to action, „Every Smith in Fort Smith is ready to help save lives. Are you?” (“Każdy Smith z Fort Smith jest gotów ratować innym życie. A ty?”- tłum.przyp.red.).
Kampania prowadzona jest przede wszystkim w mediach społecznościowych, w tym na profilu Bayer Aspirin na Facebook’u. Więcej informacji o akcji „HeroSmith” można przeczytać na stronie iamproheart.com, gdzie każdy może zgłosić się po kupon na aspirynę i poznać statystki dotyczące chorób serca w poszczególnych regionach.
Źródło: prweek.com/pharmadaily.pl