Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w maju 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej.
Według danych IMM w mediach tradycyjnych największy budżet na promocję przeznacza branża handlowa, której wydatki w maju wyniosły 39 proc. wydatków spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Na drugim miejscu znajduje się farmacja (28 proc. - 265,2 mln zł), na kolejnych – z wynikami (po 11 proc.) – finanse, telekomunikacja i motoryzacja.
Przyjrzyjmy się branży farmaceutycznej. Jakie produkty były najczęściej reklamowane i które marki na reklamę wydały najwięcej?
Najczęściej reklamowano suplementy diety, tabletki przeciwbólowe, żele na ból mięśni i stawów oraz witaminy.
W maju numerem jeden była marka Molekin, która na reklamę w mediach tradycyjnych wydała niemal 10 mln zł. Kolejne miejsca pod względem wydatków zajęły marki: Steper, NeoMag, Rostil i Liporedium.
Raport: TU
Źródło: IMM