Jak informuje Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, wprawdzie na zaproszenie przewodniczącego KRRiT odpowiedzieli przedstawiciele strony rynkowej, a także instytucji bezpośrednio związanych z rynkiem suplementów diety, reprezentanci Ministerstwa Zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego (GIS), Głównego Inspektora Farmaceutycznego (GIF), Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, to w spotkaniu wzięli udział przedstawiciele nadawców i producentów, Rady Reklamy, Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA.
W ocenie KRRiT obrady będące wstępnym etapem dalszych działań mających na celu wprowadzenie formuły samoregulacji rynku reklamy suplementów diety, spotkały się z żywym zainteresowaniem zarówno reprezentantów rynku farmaceutów jak i reklamodawców, a także strony rządowej.
Na stronie KRRiT czytamy, że uczestnicy jednomyślnie podjęli wyzwanie zmierzające do wypracowania zasad postępowania regulującego rynek i zapowiedzieli wspólne prace nad sformułowaniem reguł i opracowaniem kodeksu dobrych praktyk zapewniających bezpieczeństwo nie tylko producentów i nadawców, ale przede wszystkim konsumentów.
Zdaniem przewodniczący KRRiT samoregulacja jest najprostszą i najskuteczniejszą metodą uporządkowania rynku.
Źródło: KRRiT