Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie

Reklamy latem - jak reaguje branża farmaceutyczna?

MedExpress Team

Medexpress

Opublikowano 9 sierpnia 2018 09:07

Reklamy latem - jak reaguje branża farmaceutyczna? - Obrazek nagłówka
Thinkstock/GettyImages

Instytut Monitorowania Mediów opublikował raport z wydatków reklamowych w lipcu.
W raporcie uwzględniono branże farmaceutyczną, handlową, finansową, telekomunikacyjną i motoryzacyjną. Branża handlowa utrzymuje się na pierwszym miejscu z niezmienionym wynikiem, natomiast dogoniła ją branża farmaceutyczna. Wszystkie branże odnotowały spadek wydatków.

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Największy budżet na promocję przeznacza branża handlowa, której wydatki w lipcu wyniosły 34 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. W tym miesiącu dogoniła ją branża farmaceutyczna (także 34 proc.). Na trzecim miejscu znajduje się telekomunikacja (12 proc.), na kolejnych finanse (10 proc.) i motoryzacja (10 proc.).

Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych

Marka Litrosal Zdrovit wygenerowała największe wydatki w branży farmaceutycznej – ponad 6 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Steper, Perspiblock, Hepaslimin oraz Akustone.

Największe budżety przeznaczono na środki przeciwbólowe (17 proc.) oraz suplementy diety (13 proc.).

Raport: TU
Instytut Monitorowania Mediów

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Zobacz także