Wśród udostępnionych terapii znajdzie się 30 produktów Sanofi, w tym te, które są przeznaczone dla pacjentów z nowotworami, nadciśnieniem, malarią, gruźlicą. Znajdzie się też insulina. Jednym słowem będą to leki, które Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) wpisała na listę podstawowych potrzeb terapeutycznych. Wspomniana insulina, która ratuje życie diabetykom, jest wciąż w wielu krajach trudno dostępna.
By zrealizować ten cel, producent utworzył nową markę o nazwie Impact, która jest częścią jednostki Sanofi Global Health uruchomionej w zeszłym roku, będącej poza działalnością komercyjną. Dystrybucja leków to nie wszystko. Impact to także fundusz o wartości 25 milionów dolarów, który zostanie przeznaczony na wspieranie lokalnych przedsięwzięć związanych z opieką zdrowotną, szkoleniami w zakresie stosowania leków, inwestowania w ekosystem.
Firma Sanofi jeszcze nie przedstawiła szczegółów dotyczących zakresu, w jakim nowa inicjatywa obniży ceny leków. Widomo za to, że objęta nią zostanie głównie Afryka.
Źródło: Reuters