25 listopada br. w siedzibie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, została podpisana samoregulacja, którą przygotowali wspólnie nadawcy telewizyjni prowadzący działalność reklamową na rzecz kanałów własnych i reprezentowanych (Telewizja Polsat, Telewizja Polska, Telewizja TVN) oraz organizacje zrzeszające producentów suplementów diety.
W przyjętym projekcie samoregulacji założono m.in., że reklama telewizyjna suplementów diety m.in. nie może wprowadzać odbiorców w błąd poprzez wskazywanie na właściwości lecznicze lub jakiekolwiek zastosowanie lecznicze; czy nie może odnosić się do nazw chorób, które w rzeczywistości nie istnieją.
W tej sprawie głos zabrał prof. Jarosław Sławek:
NARESZCIE ktoś na to zwrócił uwagę. Z całym przekonaniem popieram uregulowania ws rynku reklam suplementów.
Reklamy suplementów i różnych leków objawowych są w wielu przypadkach szkodliwe!!! Namawiają np. chorych z infekcjami (także przecież groźną grypą) do wzięcia leku udrażniającego drogi oddechowe... i pójścia zamiast do łóżka do pracy lub na ...narty...(to z reklam). Toż to jest namawianie do wygenerowania powikłań... Cały ten rynek wymaga uregulowania, sączy nieprawdziwe w wielu przypadkach informacje do ucha i oka milionów odbiorców.
prof. dr hab. n. med. Jarosław Sławek