Czym jest telemedycyna?
Zdalna Opieka Medyczna pozwala na stały monitoring stanu zdrowia pacjentów oraz wykonanie badań profilaktycznych i kontrolnych poza terenem szpitala lub przychodni, czyli w domu lub podczas wykonywania codziennych czynności, np. w sklepie czy na spacerze. Taki sposób świadczenia opieki jest możliwy dzięki przenośnym urządzeniom medycznym, które rejestrują określone parametry życiowe. Wyniki badań przesyłane są na bieżąco do centrum zdalnej opieki medycznej, gdzie poddaje się je analizie, a w razie wykrycia nieprawidłowości kontaktuje się z pacjentem lub pogotowiem ratunkowym.
Korzyści zdalnej opieki medycznej w pulmonologii
Teleopieka pulmonologiczna pozwala na monitorowanie pacjentów chorych na najczęściej występujące schorzenia układu oddechowego, m.in. na astmę czy POChP. Dzięki regularnym pomiarom spirometrii, pulsyksometrii, szczytowego przepływu wydechowego oraz kontroli specjalistów wzrasta bezpieczeństwo i komfort życia pacjentów. Jak pokazują badania [1] naukowców Kliniki Pneumonologii i Alergologii Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, domowa telekontrola umożliwia m.in. wczesne wykrycie epizodu zaostrzenia POChP.
Włoski przykład wdrożenia teleopieki
MedicAir Group, czołowy dostawca respiratorów oraz rozwiązań do domowej tlenoterapii we Włoszech, zdecydowała o rozszerzeniu swojej oferty o usługi telemedycyny, nawiązując partnerstwo z polską firmą Comarch Healthcare. Comarch został wybrany ze względu na doświadczenie w dostarczaniu unikatowych rozwiązań informatycznych oraz zintegrowanych produktów do zdalnego monitorowania pacjentów. 6-letnia współpraca pozwoliła na kompleksowe wdrożenie usługi i weryfikację każdego aspektu jej działania, o szczegółach czego możesz przeczytać w specjalnej publikacji.
W bezpłatnym Case Study: „MEDICAIR – Wdrożenie rozwiązań telemedycznych w pulmonologii” znajdziesz odpowiedzi na pytania:
- w jaki sposób telemedycyna Comarch wzbogaciła opiekę pulmonologiczną,
- co zyskało 300 pacjentów objętych programem telemedycznym, o różnym profilu klinicznym,
- jakie czynniki zadecydowały o rozpoczęciu kilkuletniej współpracy z Comarch Healthcare,
- w jaki sposób personel domu opieki „La Serenita” ocenia blisko 6-letnią współpracę z Comarch Healthcare.
[1] https://www.termedia.pl/pulmonologia/Domowy-telemonitoring-pacjenta-szansa-na-wczesne-wykrycie-zaostrzenia-POChP,30807.html.