Firma farmaceutyczna Allergan rozpoczęła kampanię informacyjną o nazwie See America. Szacuje się, że na utratę wzroku narażonych są miliony amerykanów.
Inspiracją do kampanii See America były wyniki raportu opublikowanego we wrześniu 2016 roku przez National Academies of Sciences, Engineering and Medicine (Narodowa Akademia Nauk, Inżynierii i Medycyny; instytucja non-profit- tłum.przyp.red.), z którego wynika, że ok. 60 milionom amerykanów grozi utrata wzroku, a połowa z nich nie korzysta z opieki okulisty.
Herm Cukier, senior vice president z Allerganu powiedział, że dane z raportu są zatrważające. Społeczeństwu grozi epidemia. To, co jest teraz najważniejsze, to zbudowanie świadomości na temat zagrożeń związanych z chorobami oczu i zlikwidowanie do 2030 roku prawdopodobieństwa wystąpienia ślepoty. Cukier dodał, że kampania See America skoncentruje się także na zwiększeniu dostępności do opieki okulistycznej, skuteczności terapii chorób oczu oraz profilaktyce. Aby dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców Allergan zaangażował do kampanii specjalistów różnych dziedzin kultury ‒ muzyki, mody, sztuki i sportu. Zdaniem przedstawicieli firmy ludzie muszą zrozumieć, że utrata wzroku nie jest chorobą, która przydarza się tylko osobom starszym. To może spotkać każdego. I każdy, kto się zaangażuje w swoje zdrowie, może tego uniknąć. Allergan dzięki współpracy z organizacją non profit Prevent Blindness ułatwia chętnym znalezienie najbliższego okulisty w okolicy i wykonanie bezpłatnych podstawowych badań oczu.
Źródło: www.mmm-online.com/pharmadaily.pl/