Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków upomniała cztery firmy (Greenroads Health, Natural Alchemist, That’s Natural! Marketing i Consulting, and Stanley Brothers Social Enterprises LLC), które oferują w Internecie niezatwierdzone produkty na bazie konopi indyjskich, twierdząc, że mogą one zapobiegać lub leczyć nowotwory i inne poważne schorzenia.
Firmy te zamieszczały na swoich stronach www w mediach społecznościowych nie mające pokrycia w rzeczywistości stwierdzenia dotyczące rzekomych właściwości łącznie 25 produktów, w tym np. sformułowania:
- „Niszczy guzy i komórki rakowe…”
- „Zmusza komórki nowotworowe do samobójstwa…”
- „Zapobiega podziałowi i wzrostowi komórek nowotworowych…”
- „Zawiera niepsychoaktywny kannabidiol, skuteczny w leczeniu guzów, w tym raka piersi…”
Produkty te sprzedawane są w postaci oleju, kapsułek, syropów, naparów lub kremów. Żadna z upomnianych firm nie zabiegała wcześniej o zgodę FDA na obrót swoimi preparatami.
FDA podkreśla, że nie chodzi tutaj o marihuanę. Agencja – jak zapewnia jej szef – walczy z jednakowym zaangażowaniem ze wszelkimi praktykami nieuczciwego marketingu wymierzonego w najbardziej podatną na manipulację grupę, jaką są chorzy na nowotwory i inne poważne schorzenia.
Źródło: FDA