Jednak właściwe pytanie brzmi: jak wyróżnić się na tle konkurencji, która coraz sprawniej porusza się w mediach społecznościowych i trafia bezpośrednio do pacjentów? Zwłaszcza, jeśli chce się trafić do niszy, czyli, jak w przypadku Vaya Pharma, rodziców dzieci chorych na ADHD.
Vayarin to innowacyjny preparat stosowany w leczeniu zaburzeń lipidowych, który pomaga opanować impulsywność i nadpobudliwość u dzieci z ADHD. W przygotowaniu kampanii pomogła doświadczona agencja Adaptly, która specjalizuje się w dotarciu do niszowych grup odbiorców.
Główne działania kampanii skoncentrowano na Facebooku, budując komunikaty do rodziców w wieku 35-54 z wykorzystaniem kluczowych haseł. Shervin Esfahani, kierownik marketingu Vaya Pharma, powiedział, że celem kampanii było wygenerowanie jak największej liczby pobrań broszury informacyjnej na temat Vayarinu i zwiększyć ruch na blogu. Kampania odniosła sukces. Liczby mówią same za siebie: od maja 2016 roku zostało pobranych 271 000 egzemplarzy broszur, a na stronie internetowej produktu odnotowano ok. 98 000 odwiedzających. Dzięki wykorzystaniu narzędzia Audience Network możliwe było dotarcie z przekazem kampanii do odbiorców w aplikacjach i witrynach na urządzeniach mobilnych. Yuri Hoshino z agencji Adaptly z satysfakcją mówił o setkach zaangażowanych rodziców, którzy na Facebooku dzielili się swoimi osobistymi doświadczeniami w stosowaniu Vayarinu.
Źródło: dmnews.com