Wyniki te pozwalają duńskiemu producentowi leku mieć nadzieję, że „wizerunek” Wegovy będzie dotyczył czegoś więcej, niż tylko sposobu na zmianę stylu życia. Wiadomość ta sprawiła, że akcje drugiej najcenniejszej spółki giełdowej w Europie po LVMH wzrosły o ponad 15 procent.
Badanie SELECT objęło 17,5 tys. pacjentów i rozpoczęło się prawie pięć lat temu, biorąc pod lupę efekty cotygodniowego podawania semaglutydu w dawce 2,4 mg w postaci iniekcji. Osoby włączone do badania były w wieku ≥45 lat i miały wskaźnik masy ciała (BMI) ≥27 kg/m².
Przed dzisiejszym ogłoszeniem nowych danych inwestorzy i analitycy szacowali, że redukcja ryzyka o 15–17 procent zostanie uznana za pozytywny wynik dla coraz bardziej popularnego leku.
Novo Nordisk poinformowało w oświadczeniu, że spodziewa się złożyć w tym roku wniosek o zatwierdzenie przez organy regulacyjne rozszerzenia wskazań dla terapii w Stanach Zjednoczonych i Unii Europejskiej.
Wegovy zmieniło rynek odchudzania od czasu wprowadzenia go na rynek amerykański w czerwcu 2021 roku, przyciągając uwagę pacjentów, inwestorów i celebrytów na całym świecie oraz zwiększając akcje firmy.
Cotygodniowy zastrzyk sprawia, że pacjenci dłużej czują się syci i prowadzi do średniej utraty wagi o około 15% w połączeniu ze zmianami w diecie i ćwiczeniami.
Źródło: Globenewswire