Subskrybuj
Logo małe
Szukaj

Aptekarze: reklamy suplementów diety mogą wprowadzać w błąd

MedExpress Team

MedExpress Team

Aptekarze: reklamy suplementów diety mogą wprowadzać w błąd - Obrazek nagłówka
Fot. Thinkstock/Getty Images
Prezes NRA Elżbieta Piotrowska-Rutkowska napisała list do Głównego Inspektora Sanitarnego w sprawie reklam suplementów diety.

W związku ze stosowaniem przez producentów suplementów diety reklamy sugerującej, że produkty te posiadają właściwości produktu leczniczego, uprzejmie proszę o podjecie skutecznych działań w celu wyegzekwowania przestrzegania przez nich przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności - pisze w liście do Marka Posobkiewicza prezes NRA.
Prezes NRA Elżbieta Piotrowska-Rutkowska przypomina, że stosownie do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady informacje na temat żywności nie mogą wprowadzać w błąd, w szczególności:
a) co do właściwości środka spożywczego, a w szczególności co do jego charakteru, tożsamości, właściwości, składu, ilości, trwałości, kraju lub miejsca pochodzenia, metod wytwarzania lub produkcji;
b) przez przypisywanie środkowi spożywczemu działania lub właściwości, których on nie posiada;
c) przez sugerowanie, że środek spożywczy ma szczególne właściwości, gdy w rzeczywistości wszystkie podobne środki spożywcze mają takie właściwości, zwłaszcza przez szczególne podkreślanie obecności lub braku określonych składników lub składników odżywczych;
d) przez sugerowanie poprzez wygląd, opis lub prezentacje graficzne, że chodzi o określony środek spożywczy lub składnik, mimo że w rzeczywistości komponent łub składnik naturalnie obecny lub zwykle stosowany w danym środku spożywczym został zastąpiony innym komponentem lub innym składnikiem.
Powyższe zasady mają również zastosowanie do:
1) reklamy, oznaczającej przedstawianie w jakiejkolwiek formie w ramach działalności handlowej, gospodarczej, rzemieślniczej lub wykonywania wolnych zawodów w celu wspierania zbytu towarów lub usług, w tym nieruchomości, praw i zobowiązań,
2) prezentacji środków spożywczych, w szczególności kształtu, wyglądu lub opakowania, zastosowanych materiałów opakowaniowych, sposobu ustawienia oraz otoczenia, w jakim są pokazywane.

Prezes NRA Elżbieta Piotrowska-Rutkowska zadeklarowała pomoc i współpracę ze strony samorządu aptekarskiego w zakresie niezbędnym do rozwiązania opisanego problemu.

Źródło: NRA
 

 

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie o pracę za darmo

Lub znajdź wyjątkowe miejsce pracy!