Minister Zdrowia zarządzeniem z 2 czerwca 2016 r. powołał Zespół do spraw uregulowania reklamy leków, suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych. Zadaniem zespołu jest opracowanie projektu założeń do zmian aktów prawnych dotyczących reklamy leków, suplementów diety, innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych, a także innych produktów które są prezentowane jako posiadające ich właściwości. Pracami zespołu pokieruje wiceminister zdrowia – Krzysztof Łanda. W skład zespołu wchodzą także przedstawiciele: Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Urzędu Rejestracji Leków, GIF i GIS oraz samorządu aptekarskiego, lekarskiego i pielęgniarskiego. BCC zadeklarował udział swoich ekspertów w pracach powołanego przez ministra zdrowia zespołu.
BCC cieszy się, że resort zdrowia zajął się tematem reklamy leków. Zespól powinien określić zakres zmian w dotychczas obowiązujących regulacjach prawnych dotyczących reklamy leków, suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych.
Zdaniem BCC reklama leków powinna być:
- rzetelna. Reklama kierowana do profesjonalistów, jak i ogólnie dostępna w mediach, musi zawierać informacje rzetelne i oparte o dowody naukowe, które nie mogą wprowadzać w błąd konsumentów.
- czytelna i zrozumiała. Nie może i nie powinna ona sugerować pacjentowi/ konsumentowi, że suplement diety jest lekiem. Konieczna jest również skuteczna kampania edukacyjna na temat suplementów diety, skierowana do konsumentów.
- zgodna z obowiązującymi unijnymi i polskimi przepisami.
Źródło: BCC