„Prowadzimy intensywne działania, które mają doprowadzić do jak najszybszego, pełnego ich uruchomienia. We wspomnianych działaniach uczestniczy cały zespół IT ICZMP przy wsparciu Ministerstwa Zdrowia, centrum e-Zdrowia i NASK”, czytamy w oświadczeniu opublikowanym na facebookowym profilu ICZMP
Jednocześnie dyrekcja zapewnia, że szpital cały czas stara się prowadzić standardową obsługę pacjentów z wykorzystaniem tradycyjnej dokumentacji.
„Mimo to nie możemy wykluczyć w najbliższych kilku dniach pewnych utrudnień dla pacjentów. Dlatego apelujemy o wyrozumiałość. O przywróceniu pełnej sprawności systemu informatycznego będziemy informować”, napisano w oświadczeniu.
Według specjalistów Check Point Research, opieka zdrowotna jest na piątym miejscu pod względem sektorów narażonych na ataki hakerskie. W 2021 roku na całym świecie odnotowano wzrost ataków skierowanych w szpitale i laboratoria medyczne o 71 proc. w porównaniu z rokiem 2020 roku. W Europie Środkowej wzrost liczby ataków hakerskich na szpitale wyniósł 145 proc.