Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie
banner

Czy reklama Lactocontrol podważa autorytet lekarza?

MedExpress Team

Łukasz Tokarski

Opublikowano 25 maja 2015 14:16

Czy reklama Lactocontrol podważa autorytet lekarza? - Obrazek nagłówka
Fot. Thinkstock/Getty Images
Komisja Etyki Reklamy zajmowała się reklamą radiową firmy Natur Produkt ZDROVIT Sp. z o.o., która dotyczyła suplementu diety Lactocontrol. Jaka decyzja została podjęta?
[caption id="attachment_59981" align="alignnone" width="620"]ThinkstockPhotos ThinkstockPhotos[/caption]

Komisja Etyki Reklamy zajmowała się reklamą radiową firmy Natur Produkt ZDROVIT Sp. z o.o., która dotyczyła suplementu diety Lactocontrol. Jaka decyzja została podjęta?

Komisja postanowiła oddalić skargę. Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę radiową suplementu diety Lactocontrol. Skarżący uważał, że reklama podważa autorytet lekarza. "W reklamie tej narrator sugeruje że lekarz wyniku diagnozy braku tolerancji na laktoze zalecił mu dietę pozbawioną nabiału, a on znalazł informacje o tym, że brakuje mu laktazy wybrał Lactocontrol, zażył i może jeść nabiał dowolnych ilościach. To podważa autorytet lekarza, namawia do samoleczenia opartego na reklamach i jawnie szkodzi zdrowiu" - uważała osoba skarżąca.

Producent reklamy firma Natur Produkt Zdrovit Sp. z o.o. uczestniczyła w reklamie. Co odpowiedział na zarzuty?

„Odpowiedź na skargę konsumencką dotyczącą reklamy produktu o nazwie Lactocontrol, wyemitowanej w dniu 14 listopada 2014 r. w programie III Polskiego Radia
Działając w imieniu Natur Produkt Zdrovit Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Nocznickiego 31, zaprzeczam w całości zarzutom sformułowanym z skardze konsumenckiej dotyczącą reklamy produktu o nazwie Lactocontrol, wyemitowanej w dniu 14 listopada 2014 r. w programie III Polskiego Radia. Treść reklamy nie promuje podważa autorytetu lekarza" - odpowiedział producent leku. 

 

Takie argumenty przyjęła Komisja Etyki Reklamy. "Zespół orzekający nie dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy zarzucanych przez skarżącego. Zdaniem Zespołu Orzekającego przedmiotowa reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami. W opinii Zespołu Orzekającego, przedmiotowa reklama nie zawiera elementów, które mogłyby podważać autorytet lekarza" - napisała Komisja Etyki Reklamy.

Źródło: rada reklamy

Podobne artykuły

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Zobacz także