Konsument poskarżył się na reklamę radiową firmy Olimp Laboratories Sp. z o.o. Jakie miał zastrzeżenia?
Do Rady Reklamy wpłynęła skarga od dotycząca produktu Term Line 40plus. Konsument poskarżył się, że reklama utrwala stereotypy. "W mojej opinii reklama ma negatywny wpływ społeczny, konkretnie utrwala negatywny stereotyp zatrudniania kobiet (zwłaszcza młodych) ze względu na ich wygląd fizyczny, a nie kompetencje czy umiejętności. Kobiety ze spotu oceniające nowozatrudnioną koleżankę z pracy, dyskryminują ją ze względu na wiek i wygląd. Ich wypowiedzi jasno sugerują, że młoda, dobrze prezentująca się kobieta zdobyła pracę ze względu na cechy fizyczne, a nie kompetencje. Wypowiedź mężczyzny nie niweluje tego komunikatu, ponieważ odnosi się do cech społecznych i fizycznych nowej pani dyrektor. Sama jestem młodą osobą o dobrej aparycji, ale kompetentną i wykwalifikowaną, dlatego stanowczo sprzeciwiam się komunikatowi zawartemu w spocie, który jest krzywdzący dla tej konkretnej grupy. Dziękuję za rozważenie skargi" - wynika z treści skargi.
Ostatecznie skarga została oddalona. Zespół orzekający nie dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy zarzucanych przez osobę skarżącą. Zdaniem komisji reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami i nie zawiera elementów dyskryminujących kobiety.
Czy reklama środka na odchudzanie utrwala stereotypy?
Opublikowano 30 lipca 2015 10:24
Konsument poskarżył się na reklamę radiową firmy Olimp Laboratories Sp. z o.o. Jakie miał zastrzeżenia?
[caption id="attachment_33462" align="alignnone" width="620"] Fot. Thinkstock[/caption]