GIF nakazał spółce UPS Zdrowie natychmiastowego zaprzestania reklamy produktów leczniczych Gripex Max i Gripex HotActive Forte, kierowanej do publicznej wiadomości w postaci spotu emitowanego w stacjach telewizyjnych, zwierających sformułowanie „…wybieramy tak samo. Maksymalną siłę Gripexu zawartą w saszetkach lub tabletkach”.
Zdaniem GIF zachodzi podejrzenie, że reklama narusza obowiązujące przepisy. Treść spotu: „…wybieramy tak samo. Maksymalną siłę Gripexu zawartą w saszetkach lub tabletkach”, narusza przepis art. 53 ust. ustawy Prawo farmaceutyczne, zgodnie z którym reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd, powinna prezentować produkt obiektywnie oraz informować o racjonalnym stosowaniu.
Zdaniem GIF reklama wprowadza w błąd, gdyż sugeruje, że oba produkty leczniczego Gripex Maxi Gripex Hot Active Forte różnią się tylko postacią farmaceutyczną (tabletki i proszek do sporządzania roztworu). Tymczasem, jak wynika z zapisów w pkt. 2 „ChPL – skład jakościowy i ilościowy” produkty te są zróżnicowane również pod względem składu, co warunkuje zróżnicowanie co do wskazań do stosowania. Gripex HotActive Forte jako wskazanie do stosowania ma „krótkotrwałe łagodzenie objawów przeziębienia”, a Gripex Max – „krótkotrwałe leczenie nasilonych objawów, w tym suchy kaszel”.
Gripex HotActive Forte – wskazania
Wskazaniem do stosowania leku jest krótkotrwałe łagodzenie objawów przeziębienia, grypy i zakażeń grypopodobnych, takich jak: gorączka, bóle głowy, gardła, bóle mięśniowe i kostno-stawowe oraz objawów obrzęku błony śluzowej nosa występujących w przeziębieniu, grypie.
Gripex Max – wskazania
Krótkotrwałe leczenie nasilonych objawów przeziębienia, grypy i stanów grypopodobnych takich jak: gorączka, bóle głowy, ból gardła, bóle mięśniowe i kostno-stawowe, katar, suchy kaszel.
Źródło: gif.gov.pl