Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie
banner

Jak zostać PracoDawcą Zdrowia?

MedExpress Team

Medexpress

Opublikowano 10 sierpnia 2018 12:07

Jak zostać PracoDawcą Zdrowia? - Obrazek nagłówka
Fot. Jacek Sielski

Program „PracoDawca Zdrowia” został stworzony z myślą nie tylko o pracodawcach, ale przede wszystkim o pracownikach. Główną misją projektu jest promocja profilaktyki zdrowotnej w miejscu pracy oraz zwiększenie zgłaszalności pracowników na badania profilaktyczne pod kątem wykrywania chorób cywilizacyjnych (w szczególności nowotworów). Ministerstwo poinformowało o szczegółach.

Kto może ubiegać się o certyfikat


O certyfikat ubiegać się mogą przedsiębiorstwa, instytucje i urzędy, które wykażą ponadprzeciętną troskę o zdrowie swoich pracowników i skuteczność we wdrażaniu programów promocji zdrowia wewnątrz firmy.

Jakie kryteria należy spełnić


Kapituła, w skład której wchodzą specjaliści z zakresu medycyny, promocji praktyk zdrowotnych oraz przedstawiciele środowisk pracowniczych, będzie przyznawać certyfikat pracodawcy, który spełnia następujące warunki:

1. Promuje aktywny styl życia pracowników.
2. Zwalcza palenie tytoniu wśród pracowników.
3. Nie pozwala na sprzedawanie i konsumpcję napojów alkoholowych na terenie instytucji.
4. Wspiera badania profilaktyczne pracowników, udzielając im raz w roku minimum pół dnia wolnego w godzinach pracy w celu przeprowadzenia takich badań.
5. Podejmuje działania promujące wśród pracowników zdrowy styl życia i odpowiednie odżywianie.
6. Uświadamia pracownikom konieczność wykonywania przeciwnowotworowych badań profilaktycznych.
7. Działa na rzecz ograniczenia stresu swoich pracowników.
8. Wykorzystuje fundusz socjalny do działań wspierających zdrowie pracownika – wspomaga aktywność fizyczną i wypoczynek pracowników.
9. Współfinansuje lub przynajmniej aktywnie wspiera kampanie społeczne na rzecz przeciwdziałania chorobom przewlekłym, a w szczególności nowotworowym.
10. Chroni swoich pracowników przed działaniem substancji rakotwórczych i innych czynników kancerogennych w miejscu pracy.

Jak się zgłosić – krok po kroku


1. Wejdź na stronę internetową i pobierz wzór wniosku.
2. Wypełnij wniosek i prześlij do Ministerstwa Zdrowia.
3. Dołącz wskazane we wniosku załączniki.
4. Twój wniosek rozpatrzy Kapituła programu.
5. Decyzja ma charakter uznaniowy.
6. O przyznaniu certyfikatu zostaniesz poinformowany w formie pisemnej oraz drogą elektroniczną niezwłocznie po podjęciu decyzji przez Kapitułę.


Udział w programie jest całkowicie bezpłatny, a certyfikat przyznawany jest na 3 lata – po upływie tego okresu konieczne jest ponowne wykazanie spełniania kryteriów.

Więcej informacji: TU

Źródło: MZ

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.