– Nie chodzi o to, byśmy się z każdym z nich spotkali indywidualnie, bo profilaktyki wymaga ponad połowa Polaków. Dlatego tak istotne są akcje informacyjne i media, przez które możemy do pacjentów docierać. Również NIL stara się włączać w takie kampanie – dodał Klaudiusz Komor.
W ocenie wiceprezesa NIL, w Polsce potrzebny jest kompleksowy program profilaktyczny, jednak na tego typu inicjatywy przeznaczane są zbyt małe nakłady.
– Myślę, że powinniśmy wykorzystać przede wszystkim media, żeby dotrzeć do jak najszerszej grupy społeczeństwa, żeby jak najwięcej osób usłyszało o tym, jak wygląda zdrowy styl życia. Musimy promować wizerunek człowieka, który żyje zdrowo. Normalne powinno być to, że ktoś taki wstaje rano, idzie pobiegać, poćwiczyć, że w diecie są obecne warzywa i owoce – wymieniał dr Klaudiusz Komor.