Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie
banner

Które podmioty gospodarcze brały udział w pracach nad stworzeniem systemu P1?

MedExpress Team

Medexpress

Opublikowano 7 maja 2018 11:59

Które podmioty gospodarcze brały udział w pracach nad stworzeniem
systemu P1?
 - Obrazek nagłówka
Fot. Thinkstock
Poseł Kukiz'15 Jerzy Kozłowski, członek sejmowej Komisji Zdrowia, otrzymał już odpowiedź z MZ odnośnie złożonej w marcu interpelacji ws. systemu informatycznego P1.


W odpowiedzi na interpelację posła Jerzego Kozłowskiego nr 20947 z dnia 3 kwietnia br., w sprawie projektu „Elektroniczna Platforma Gromadzenia, Analizy i Udostępniania zasobów cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych" (P1) przekazuję poniższe informacje.

Jaką kwotę w latach 2009-2017, wydano na system informatyczny - platformę P1?

Kwota poniesionych wydatków w latach 2007-2015 (tj. Faza 1 Projektu) wynosi ok. 485 698 tys. zł, w tym wydatki kwalifikowalne w ramach PO IG wynoszą ok. 393 442 tys. zł. Kwota wydatków planowanych do poniesienia w latach 2016-2020 (tj. faza 2 projektu) wynosi ok. 172 384 tys. zł, w tym wydatki kwalifikowalne projektu wynoszą ok. 157 025 tys. zł.

Jakie kwoty zostały przeznaczone w tym okresie na poszczególne podsystemy?

W kontekście podziału poniesionych wydatków na poszczególne podsystemy, należy podkreślić, iż na bazie doświadczeń z fazy 1 Projektu P1, podjęto decyzję o wprowadzeniu zmiany, co do modelu kontraktowania wykonawców oraz formie współpracy. W fazie 1 opierała się ona o model, który sprowadza się do odgórnego oszacowania kwoty za realizację całego projektu w tym jego poszczególnych komponentów. Faza 2 opiera się o model sprowadzający się do poniesienia wydatków przez zamawiającego za realny nakład pracy. Szczegółowe zestawienie zawierające informacje dotyczące nakładów na poszczególne podsystemy fazy 1 przedstawiono w załączniku nr 1 do niniejszego pisma.

Które z podsystemów udało się wdrożyć? Na jakim etapie są prace nad podsystemami, które nie są jeszcze wdrożone i na kiedy planowanie jest ich ukończenie?

Poszczególne podsystemy są wdrażane przyrostowo, a co za tym idzie są rozszerzane w kolejnych etapach realizacji projektu. Zakres fazy 2 obejmuje funkcjonalności:
- wystawiania i realizacji recept elektronicznych, obsługiwanego do tej pory w postaci dokumentów papierowych - wdrożenie pilotażowe od lutego br.;
- wystawiania i realizacji skierowań elektronicznych, obsługiwanego do tej poryw postaci dokumentów papierowych - wdrożenie pilotażowe od października br.;
- gromadzenia, analizy i udostępniania pacjentom i pracownikom medycznym informacji o zdarzeniach medycznych, tj. kontaktach pacjentów z systemem ochrony zdrowia, który to proces obsługiwany jest do tej pory poza Projektem P1 i jedynie w zakresie świadczeń refundowanych;
- gromadzenia informacji o podlegającej udostępnianiu, celem kontynuacji leczenia, elektronicznej dokumentacji medycznej pacjentów, przy czym do tej pory informacja taka nie jest gromadzona centralnie;
- wsparcia w udostępnianiu pracownikom medycznym i pacjentom ww. elektronicznej dokumentacji medycznej, który to proces realizowany jest obecnie na wniosek pacjenta składany w postaci papierowej w siedzibie usługodawcy przechowującego tę dokumentację.

Jakie podmioty gospodarcze brały i biorą udział w pracach nad stworzeniem systemu P1?
- w ramach fazy 1 - Unizeto Technologies S.A., konsorcjum CompuGroup Medical Polska Sp. z o.o., Hewlett-Polska Sp. z o.o., konsorcjum Kamsoft S.A., Sygnity S.A., konsorcjum Decsoft S.A., Arcus S.A.
- w ramach fazy 2 - Pentacomp Systemy Informatyczne S.A., konsorcjum: S&T Poland Sp. z o.o., S&T Services Polska Sp. z o.o., EC2 S.A. oraz konsorcjum: Pentacomp Systemy Informatyczne S.A., JWA S.A.

Jednocześnie pragnę wskazać, że uruchomienie kolejnych usług publicznych w ramach Projektu P1 stanowi kontynuację długofalowej wizji rozszerzania dostępu do usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną.

Z poważaniem
z upoważnienia Ministra Zdrowia
Janusz Cieszyński
Podsekretarz Stanu
/dokument podpisany elektronicznie/

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Zobacz także