Od 1 grudnia 2014 roku do 15 marca br. na temat pakietu onkologicznego ukazały się w sumie 7294 informacje: 1227 w prasie i 6067 na portalach internetowych. Najwięcej w Medexpressie.
Pakiet onkologiczny stał się przez ostatnie miesiące jednym z głównych tematów poruszanych przez media. Analitycy firmy NEWTON Media zbadali, jak często media pisały na temat pakietu. Okazuje się, że najwięcej informacji dotyczących pakietu onkologicznego pojawiło się w prasie regionalnej – 46 proc. oraz dziennikach ogólnopolskich – 35 proc. W sumie w mediach ukazało się blisko 7,3 tys. materiałów o tematyce pakietu onkologicznego.
W okresie od 1 grudnia 2014 roku do 15 marca br. na temat pakietu onkologicznego ukazały się w sumie 7294 informacje: 1227 w prasie i 6067 na portalach internetowych. Najwięcej materiałów o wspomnianej tematyce opublikował portal medyczny medexpress.pl (334 artykuły), w prasie była to Gazeta Wyborcza (183 publikacje). 13 proc. publikacji prasowych pojawiło się na pierwszych stronach gazet, a dniem, w którym ukazało się najwięcej informacji był 7 stycznia (501 publikacji).
- Dzięki temu, że pakiet zaczął obowiązywać, media w tym Medexpress, zaczęły nagłaśniać problemy związane z wejście w życie nowych przepisów. Chcieliśmy pomóc zarówno lekarzom, jak i pacjentom odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Pakiet wymaga jeszcze doprecyzowania, ale dzięki niemu, głośno zrobiło się o onkologii, a to szczególnie ważne, bo nowotwory są jedną z najczęstszych przyczyn śmierci - mówi redaktor naczelna Medexpressu Iwona Schymalla.
Raport powstał przy współpracy z Polską Koalicją Pacjentów Onkologicznych, Fundacją Wygrajmy Zdrowie, a także Obywatelskim Porozumieniem na rzecz Onkologii.