Co miało na to wpływ? Niewątpliwie pandemia i dostęp do opieki zdrowotnej. Fundacja MY Pacjenci regularnie sprawdza jak ograniczenia związane z koronawirusem wpływają na kontrolę zdrowia osób nie tylko z chorobami przewlekłymi. Właśnie ukazał się kolejny raport organizacji, który ocenia skuteczność teleporad i systemu po trzeciej fali epidemii.
Gośćmi Medexpressu są przedstawicielki Fundacji MY Pacjenci - Magdalena Kołodziej, prezes i Ewelina Nazarko-Ludwiczak, ekspert ds. komunikacji. W rozmowie mówiliśmy m.in. o:
- wynikach raportu Fundacji, który powstał przy wsparciu ekspertów z Continuum Curatio
- szczegółach badania przeprowadzonego na grupie 1000 respondentów w wieku 18-60 lat [ 8,3 proc. respondentów ogólnej populacji, czyli ok. 2,2 mln Polaków, przyznało, że ich stan zdrowia w pandemii uległ pogorszeniu]
- statusie jakości teleporad
- wnioskach płynących z ekspertyzy, które są istotne dla systemu ochrony zdrowia przed rozpoczęciem czwartej fali pandemii
- respektowaniu przepisów związanych z teleporadami
- konieczności wprowadzenia regulacji dotyczącej tego, kto decyduje o wyborze teleporady lub wizyty bezpośredniej [ trzech na dziesięciu respondentów, którzy nalegali na wizytę bezpośrednią usłyszało od recepcjonistów/rejestratorów przychodni, że możliwa jest tylko teleporada]
- mocnych stronach teleporady [ czterech na pięciu respondentów przyznało, że miało możliwość w trakcie takiej formy wizyty lekarskiej szczegółowo opowiedzieć o swoich dolegliwościach]