Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie
banner

Rada Reklamy: mężczyzna jako przyczyna damskich problemów?

MedExpress Team

Łukasz Tokarski

Opublikowano 6 października 2015 10:17

Rada Reklamy: mężczyzna jako przyczyna damskich problemów? - Obrazek nagłówka
Fot. Thinkstock/Getty Images
Rada Reklamy zajmowała się skargą przeciwko producentowi probiotyku ginekologicznego.
[caption id="attachment_45208" align="alignnone" width="620"]Fot. Thinkstock/Getty Images Fot. Thinkstock/Getty Images[/caption]

Rada Reklamy zajmowała się skargą przeciwko producentowi probiotyku ginekologicznego.

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga przeciwko reklamie internetowej firmy Instytut Biotechnologii Surowic i Szczepionek BIOMED S.A. z siedzibą w Krakowie produktu Lactovaginal. Zdaniem osoby, która poskarżyła się na reklamę przedstawia ona mężczyzn jako przyczyny damskich problemów.

Producent leku napisał, że "kampania miała za zadanie dotrzeć do aktywnych, młodych kobiet, zarówno z informacją o produkcie, jak i z prostym przekazem okoliczności, w których bardzo często dochodzi do infekcji miejsc intymnych. W kreacji skarżony chciał przede wszystkim przedstawić problem, jakim jest zakażenie intymne, pokazać rodzaje dolegliwości, a w szczególności ukazać miejsca, w których może dojść do potencjalnego zagrożenia.

Skarżony spot nie miał na celu obrażaniu żadnej z płci. Chodziło jedynie o nietuzinkowe i niesztampowe uosobienie problemów kobiecych za pomocą zabawnych tzw. brand heroes, czyli bohaterów, ikon marki. Janek Grzyb, Zbyszek Upław i Zenek Świąd są jedynie personifikacją problemów, jakie mogą spotkać kobiety w poszczególnych sytuacjach. Zostali oni przedstawieni w sposób przerysowany i karykaturalny. W grze aktorskiej ukazany jest nadmierny ekspresjonizm, natomiast sama obecność mężczyzn w damskiej szatni nie zdarza się na co dzień, przez co świadczy o absurdalności całego przekazu. Reakcje kobiet w spocie ukazują zgorszenie nie samymi postaciami, w tym przypadku płci męskiej, ale dolegliwościami, jakie bohaterowie reprezentują. Podstawą działania skarżonego były: komizm i odrobina absurdu, na co wskazuje lekka, żartobliwa muzyka oraz stop klatki inspirowane filmami akcji" -napisał w odpowiedzi producent leku.

Komisja Reklamy odrzuciła skargę. Zespół Orzekający nie dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy zarzucanych przez Skarżącego.W opinii Zespołu Orzekającego przedmiotowa reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami.

Źródło: radareklamy.pl

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Zobacz także