Rada Reklamy zajmowała się reklamą preparatu przeciwko cellulitowi.
Skarga dotyczyła reklamy telewizyjnej firmy Aflofarm Farmacja Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Pabianicach. Osoba skarżąca stwierdziła, że w reklamie środka odchudzającego Asystor slim cellu pojawiły się nagie modelki. "Co jest gorszące i krzywdzące wobec kobiet o większej wadze. Reklama nadawana jest w godzinach, w których mogą oglądać ją dzieci" - wynika ze skargi.
Firma Aflofarm Farmacja Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Pabianicach odpowiedziała na te zarzuty. Jak?
„Szanowni Państwo, odpowiadając na zawarte w piśmie z dnia 27.05.2015 roku zarzuty uznania reklamy produktu Asystor Slim+Cellu za sprzeczną z art. 2, art. 25 i art. 32 Kodeksu Etyki Reklamy wskazuję, że reklama ta nie zagraża fizycznemu, psychicznemu czy moralnemu dalszemu rozwojowi dzieci i młodzieży.
Przede wszystkim informujemy, że reklama skierowana jest do osób dorosłych i dotyczy produktu na odchudzanie i redukcję cellulitu. Modelka występująca w reklamie nie jest naga, a to, że w reklamie pokazane są pośladki nie może przecież być postrzegane jako gorszące czy krzywdzące dla osób o innej budowie ciała. Niewątpliwie trzeba podkreślić, że telewizja emituje reklamy, które w dużo większym zakresie pokazują kobiece ciało takie jak: reklamy bielizny, kosmetyków do ciała (żele pod prysznic, balsamy). Emitowane są one bez żadnych ograniczeń, a prezentują się w nich kobiety w bieliźnie bądź pod prysznicem. W każdym tym przypadku ukazywane jest kobiece ciało, a każda z reklam emitowana jest w ciągu dnia. Z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że podobne kadry zawarte są w filmach, serialach, teledyskach, które ukazują się w TV przez cały dzień. Wobec powyższego wnoszę o oddalenie skargi jako bezzasadnej" - odpowiedziała firma Aflofarm. Tym samym Rada Reklamy odrzuciła skargę.
Źródło: Rada Reklamy