Rada Reklamy oceniała reklamę syropu, który stosowany jest u dzieci, które mają problem z bezsennością.
Chodzi o reklamę syropu Tulleo firmy Aflofarm Farmacja Polska Sp. z o.o. Konsumenci poskarżyli się, że syrop nie może rozwiązywać problemu bezsenności u dzieci. Zamiast syropu rodzice powinni udać się do lekarza. "W reklamie Tulleo pokazane jest dziecko, które nie może spać. Brak snu u dziecka nie jest jednak czymś normalnym i jeśli występuje cyklicznie, najprawdopodobniej ma podłoże psychologiczne lub chorobowe. Reklama sugeruje, że Tulleo rozwiąże problem rodziców. Tymczasem właściwym rozwiązaniem w takiej sytuacji byłaby najpierw konsultacja z lekarzem lub psychologiem dziecięcym. Jeśli jednak wybierzemy suplement diety Tulleo i zlikwidujemy symptomy problemu ze snem – nie oznacza to jeszcze, że go rozwiązaliśmy. On prawdopodobnie zacznie się pogłębiać i dziecko mimo tego, że spać będzie prawidłowo – będzie się czuło coraz gorzej. Dlatego też uważam reklamę Tulleo za nieodpowiednią" - napisał konsument.
Jego zdaniem reklama stwarza zagrożenie dla zdrowia dziecka. Co na to producent leku?
"Zastosowanie syropu nie wyklucza w żaden sposób konsultacji z lekarzem czy psychologiem, ale to rodzice najlepiej znają swoje dziecko i wiedzą, co będzie dla niego właściwe. Nie można zgodzić się z zarzutami, iż reklama propaguje rozwiązanie problemu ze snem u dziecka wyłącznie poprzez podawanie syropu, czy też propaguje złe postawy wśród rodziców. Jest to jeden ze środków na taki problem, alternatywa dla innych sposobów, ale nie jest to preparat, który ma zastąpić diagnozę i zamaskować przyczyny. (...) Reklamowany syrop ma status suplementu diety, w skład którego wchodzi melisa, rumianek, lipa i róża stulistna, jest więc delikatnym produktem opartym na ziołach, które od wieków stosowane są w różnych dolegliwościach m.in. mające działanie uspokajające, wyciszające. Tulleo nie jest produktem leczniczym." - informuje firma Aflofarm.
Ostatecznie skarga konsumenta została oddalona.
Źródło: Rada Reklamy