Jak wynika z badania, pacjenci wyrazili oczekiwania związane z dalszym rozwojem cyfryzacji ochrony zdrowia. W szczególności zwracali uwagę na funkcjonalność wspierającą lekarzy w takim doborze leków, by uniknąć polipragmazji, czyli niekorzystnych dla zdrowia interakcji między wieloma przyjmowanymi substancjami.
Dla 87 proc. respondentów istotna jest również możliwość wykupienia leków z częściowo zrealizowanej e-recepty w dowolnej aptece oraz dostęp do sprofilowanych powiadomień o programach profilaktycznych – wskazało na to 78 proc. ankietowanych.
Paweł Kikosicki, dyrektor Centrum e-Zdrowia, podkreśla bardzo wysoką świadomość e-usług w ochronie zdrowia wśród osób po 60. roku życia – ponad 95 proc. respondentów w tym wieku deklaruje znajomość rozwiązań e-zdrowia.
– Od początku rozwoju e-zdrowia dokładamy wszelkich starań, by wdrażane nasze produkty były przyjazne dla osób mniej biegłych w korzystaniu z komputera czy internetu – mówi dyrektor Centrum e-Zdrowia.
Magdalena Kołodziej, prezes Fundacji My Pacjenci, zwraca uwagę na fakt, iż prawie 70 proc. respondentów w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie korzystało z internetu w celu załatwienia spraw związanych z ochroną zdrowia.
– Umawianie w ten sposób wizyt, odbiór wyników badań laboratoryjnych czy sprawdzanie opinii o świadczeniodawcach stały się standardem opieki, do którego jako pacjenci dążymy – ocenia Magdalena Kołodziej.