GIF nakazuje spółce Aflofarm Farmacja Polska z Pabianic natychmiastowego zaprzestania prowadzenia niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy produktu leczniczego Rostil. Jakie przepisy narusza reklama?
GIF nakazuje spółce Aflofarm Farmacja Polska z Pabianic natychmiastowe zaprzestanie prowadzenia niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy produktu leczniczego Rostil, kierowanej do publicznej wiadomości w formie spotu telewizyjnego. Zdaniem GIF reklama może naruszać obowiązujące przepisy w zakresie reklamy.
Zdaniem GIF zachodziło podejrzenie, że informacja o treści: „Żylaki nóg mają dwie przyczyny: osłabienie żył i zakrzepy. Aby zlikwidować obie należy zastosować Rostil. (…) Rostil skutecznie zwalcza żylaki usuwając obie przyczyny. Ból i obrzęki nóg ustąpiły. Rostil zwalcza obie przyczyny żylaków" może wprowadzać w błąd, powinna prezentować produkt obiektywnie oraz informować o jego racjonalnym stosowaniu.
Naruszony został także art. 56 pkt. 2 ustawy Prawo farmaceutyczne, który zabrania prowadzenia reklamy zawierającej informacje niezgodne z zatwierdzoną Charakterystyką Produktu Leczniczego.
Zdaniem Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego odbiorca reklamy produktu Rostil otrzymuje komunikat, że przyczyną żylaków jest osłabienie żył i zakrzepy. Tymczasem zgodnie z aktualnym stanem wiedzy medycznej mechanizm powstawania żylaków nie jest w pełni wyjaśniony. Ponadto Wskazaniem do stosowania leku Rostil jest leczenie objawów przewlekłej niewydolności krążenia żylnego kończyn dolnych (żylaki), ból, kurcze, mrowienie, obrzęk, zmiany skórne na tle zastojów krwi.
Wskazania:
Leczenie objawów przewlekłej niewydolności krążenia żylnego kończyn dolnych (żylaki): ból, kurcze, mrowienie, obrzęk, zmiany skórne na tle zastoju krwi.
Źródło: gif.gov.pl