Dlaczego reklama, zdaniem GIF, powinna być wstrzymana?
Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazuje spółce GlaxoSmithKline Consumer Health z o.o. wstrzymanie reklamy telewizyjnej produktu leczniczego Cholinex Intense. Reklama zawiera m.in. takie hasła: "Silne i szybkie rozwiązania na ból gardła", "A mnie złapał ostry ból gardła" oraz "Nawet na ostry ból gardła". Zdaniem GIF reklama wprowadza w błąd i nie prezentuje produktu leczniczego obiektywnie. Reklama zawiera informacje niezgodne z zatwierdzoną charakterystyką produktu leczniczego. Bo lek stosuje się "Objawowo w bólu i zapaleniu gardła".
Producent leku nie zgodził się z zarzutami GIF, bo jego zdaniem reklama nie wprowadza konsumentów w błąd. "Tym samym - zdaniem strony - reklama audiowizualna - produktu leczniczego Cholinex Intense prowadzona w formie spotu emitowanego w stacjach telewizyjnych nie narusza przepisów ustawy - Prawo farmaceutycznego" - informuje GIF. Decyzja Inspektoratu ma rygor natychmiastowej wykonalności.
Źródło: GIF