Chodzi o reklamę telewizyjną produktu leczniczego Voltaren Max. Zdaniem GIF spot jest niezgodny z obowiązującymi przepisami.
GIF nakazuje spółce GlaxoSmithkline Consumer Healtcare natychmiastowe zaprzestanie emitowania reklamy. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.
W reklamie występuje dwoje bohaterów. Z ich rozmowy wynika, że tabletki "najpierw trafiają do żołądka". Bohaterka odpowiada: - no właśnie. A, żel Voltaren Max- tam, gdzie jest źródło bólu i jako jedyny żel działa aż do 12 godzin. Niech się pan przekona”. Zdaniem GIF odbiorca otrzymuje przekaz, że zamiana leku na Voltaren Max gwarantuje skutek lepszy lub taki sam jak w przypadku stosowania np. tabletek. Zdaniem GIF istnieje ryzyko, że odbiorca reklamy może odstawić przyjmowane leki (a zalecone przez lekarza) w postaci tabletek i stosować Voltaren Max.
W wyjaśnieniach pełnomocnik strony nie zgodził się ze stanowiskiem GIF, że przywołany dialog sugeruje, że odbiorca otrzymuje propozycje zamiany leku w formie tabletek na żel oraz że żel Voltaren Max działa dłużej niż inne leki.
Źródło: GIF