Subskrybuj
Logo małe
Szukaj

Konsultacje lekarskie oraz e-recepty bez wychodzenia z domu

MedExpress Team

Medexpress

Opublikowano 18 marca 2020 13:36

Konsultacje lekarskie oraz e-recepty bez wychodzenia z domu - Obrazek nagłówka
Fot. MedExpress TV

Od kilku dni obowiązuje zalecenie, aby bez potrzeby nie wychodzić z domów. Polacy przestrzegają tych zasad. Chorzy ludzie chcą się jednak skontaktować z lekarzem, aby uzyskać poradę. Niestety wizyta w placówce medycznej stanowi dla nich ryzyko zarażenia się koronawirusem. Dlatego z myślą o pacjentach ruszyły konsultacje lekarskie online na platformie usług telemedycznych Halodoctor.pl.

- Stworzyliśmy platformę, która wprowadza zdalną medycynę ze sfery planów i strategii do codziennej praktyki lekarzy. Halodoctor zamyka cały proces e-Konsultacji w jednej wielomodułowej aplikacji Medfile.pl . Nie ma przesady w przekonaniu, że uruchomienie platform telemedycznych rozpoczyna nową epokę w medycynie, w relacjach pacjenta z lekarzem. Zmieni się bowiem tak wiele, że w tej chwili nawet trudno wymienić czy choćby opisać wszystkie konsekwencje - twierdzi Rafał Piszczek, CEO Medfile.pl.

Pacjenci podczas e-wizyty mogą omówić swój problem medyczny telefonicznie, na czacie albo wideo. Mogą także przesłać lekarzowi wyniki badań do e-konsultacji. E-receptę otrzymują na maila lub SMS-a. Nie muszą przy tym posiadać Internetowego Konta Pacjenta. Jeśli jest taka potrzeba, to mogą otrzymać też e-zwolnienie.

- W Halodoctor.pl wypracowaliśmy idealne rozwiązanie dla lekarzy i pacjentów, w którym z poziomu jednej aplikacji można zarządzać grafikiem wizyt, dokumentacją medyczną pacjentów, rezerwować telekonsultację, wystawić pacjentowi e-Receptę.Wierzę, że to rozwiązanie znacząco ułatwi kontakty lekarzy i pacjentów - tłumaczy dr inż. Ewa Tkocz-Piszczek, wiceprezes Centrum Badawczo Rozwojowego BioStat®.

W fazie testowej Medfile® umożliwił korzystanie z platformy Halodoctor kilkudziesięciu lekarzom o różnych specjalnościach. Już te pierwsze doświadczenia - obejmujące komunikację z pacjentem, przekazywanie i gromadzenie danych, czasochłonność porady oraz możliwość dotarcia z pomocą niemal natychmiast i o dowolnej porze - zachęcają do dalszych prac rozwojowych platformy Halodoctor.

- Opracowanie kompletnego systemu, wraz z testowaniem i implementacją, to ponad pół roku pracy w sumie kilkunastu osób w trzech zespołach. Celem naszych działań było maksymalne uproszczenie i przejrzystość platformy, zarówno dla pacjenta, jak i lekarza. Dążymy do tego, aby osoba potrzebująca zdalnej porady medycznej miała możliwość jak najszybszego kontaktu z lekarzem specjalistą, w sposób nie tylko wygodny i bezpieczny, ale również gwarantujący wysoką jakość takiej e-Wizyty - wyjaśnia Szymon Błąkała członek rady nadzorczej Medfile S.A. i lider sekcji R&D w Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat®.

Medfile.pl w liczbach

Medfile zrealizował już 3,5 miliona wizyt.
Z porad ponad 5 tysięcy lekarzy i specjalistów korzysta miesięcznie 200 tysięcy pacjentów.
150 tysięcy e-recept/miesięcznie.

- Przewidujemy skokowy wzrost zainteresowania usługami telemedycznymi. Potencjał platformy jest właściwie nieograniczony, bo o sprawności jej funkcjonowania i zasięgu decydują bezpośrednio jej użytkownicy. Z naszej strony udostępniamy zestaw wygodnych narzędzi i utrzymanie systemu teleinformatycznego. Popyt na usługi telemedycyny - tak samo ze strony lekarzy, jak pacjentów - jest ogromny, ponieważ wszyscy już dzisiaj widzą ewidentne korzyści wynikające z takiej formy kontaktów - mówi Rafał Piszczek.

Źródło: Biostat



Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie o pracę za darmo

Lub znajdź wyjątkowe miejsce pracy!

Zobacz także