Jadąc autobusem czy tramwajem, łodzianie dowiedzą się, jak się bezpłatnie leczyć, jak korzystać z profilaktycznych badań, jakie są najważniejsze prawa pacjenta, gdzie złożyć skargę.
Jak podkreślił wiceprezes MPK Krzysztof Kamiński, pojazdami MPK codziennie podróżuje blisko 500 tysięcy łodzian, a tablice LCD umieszczone w tramwajach i autobusach to potężny mobilny nośnik informacji. Plansze z ważnymi dla pacjentów informacjami o bezpłatnym leczeniu będą wyświetlać się raz na 10 minut. Już teraz Fundusz informuje za ich pośrednictwem o konieczności odwoływania wizyt u lekarza, możliwości telefonicznej rejestracji, przypomina o zabraniu EKUZ na zagraniczne wakacje.
To nie pierwsza wspólna akcje łódzkiego NFZ i MPK. Kampania informacyjna dotycząca zmian w nocnej i świątecznej pomocy prowadzona w ubiegłym roku, właśnie w tramwajach, była bardzo skuteczna - łodzianie nie błądzili, szukając pomocy lekarza.
- Chcemy w każdy możliwy sposób edukować i informować pacjentów, środki komunikacji miejskiej są do tego idealnym miejscem. Obiecaliśmy kombatantom, że za pośrednictwem plansz przypomnimy łodzianom, że sędziwi pacjenci ze szczególnymi uprawnieniami mają prawo korzystać z wizyty bez kolejki – powiedział podczas briefingu w jednym z tramwajów Artur Olsiński, dyrektor ŁOW NFZ.
Źródło: ŁOW NFZ