Subskrybuj
Logo małe
Szukaj

NFZ: Czy pacjent jest zadowolony z udzielonych świadczeń?

MedExpress Team

Łukasz Tokarski

Opublikowano 5 listopada 2015 11:39

NFZ: Czy pacjent jest zadowolony z udzielonych świadczeń? - Obrazek nagłówka
Jak informuje NFZ ruszyła pilotażowa ankieta monitorowania poziomu satysfakcji pacjenta z udzielonych świadczeń.

nfz2

Jak informuje NFZ ruszyła pilotażowa ankieta monitorowania poziomu satysfakcji pacjenta z udzielonych świadczeń.

W pierwszym etapie pacjenci będą oceniać świadczenia z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej (POZ). - Narodowy Fundusz Zdrowia chce premiować jakość i dostępność świadczeń, a jednym z narzędzi oceny ma być opinia pacjentów dotycząca opieki i usług – podkreśla prezes Narodowego Funduszu Zdrowia Tadeusz Jędrzejczyk. Jego zdaniem w przyszłości może być to jedno z kryteriów przy określaniu tzw. wskaźnika korygującego, umożliwiającego dodatkowe finansowanie, rodzaj premii dla najlepiej ocenianych podmiotów.
Ankieta skierowana jest do pacjentów, a udział w niej jest dobrowolny.  Od 2016 r. ankieta będzie przeprowadzana cyklicznie.  Analiza uzyskanych na podstawie ankiet informacji, umożliwi opracowanie takich rozwiązań, które usprawnią  organizację udzielania świadczeń.
Pilotaż programu przewiduje przeprowadzenie ankiety skierowanej do pacjentów, którzy w ciągu ostatniego roku skorzystali ze świadczeń POZ. Pilotażowy program potrwa 3 tygodnie, od 5 listopada. Ankieta będzie udostępniona pacjentom w formie elektronicznej na stronie internetowej Funduszu, a także w formie papierowej w punktach obsługi pacjentów w siedzibach oddziałów wojewódzkich NFZ oraz ich delegatur.
Ankieta składa się z 22 pytań, a jej wypełnienie zajmuje ok. czterech minut. Pytania zawarte w ankiecie dotyczą głównie kwestii organizacji udzielania świadczeń np.:
- co jest dla Pani/Pana najważniejsze podczas korzystania ze świadczeń? (uprzejmość i życzliwość osób zatrudnionych w rejestracji, umiejętność przekazywania informacji przez pracowników rejestracji, umiejętność przekazywania informacji przez personel medyczny, warunki lokalowe itp.);
-  czy w sposób zrozumiały udzielano Pani/Panu informacji o stanie zdrowia/ trybie i sposobie leczenia?   
-  proszę ocenić dostępność do rejestracji telefonicznej - łatwość dodzwonienia się (w skali od 1 do 5).

 Źródło: NFZ

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie o pracę za darmo

Lub znajdź wyjątkowe miejsce pracy!

Zobacz także