Niewidoma Barbie, nowa postać w kolekcji Barbie Fashionistas, powstała we współpracy z American Foundation for the Blind, aby wiernie reprezentować osoby niewidzące i niedowidzące. Zadbano o detale, takie jak twarz, akcesoria, ubranie, a nawet opakowanie, aby lalka była realistyczna. Testowano ją również z niewidomymi dziećmi.
Lalka wyposażona jest w biało-czerwoną laskę z miękkim zakończeniem oraz stylowe, funkcjonalne okulary przeciwsłoneczne, które chronią wrażliwe na światło oczy. Ruchome łokcie pozwalają na wygodne użycie laski. Niewidoma Barbie na sklepowych półkach pojawi się pod koniec lipca.
Barbie, wprowadzona na rynek w 1959 roku, stała się ikoną popkultury i przez lata ewoluowała, aby lepiej reprezentować różnorodność społeczeństwa. Wśród lalek Barbie pojawiły się także modele z różnymi chorobami i niepełnosprawnościami, aby dzieci mogły znaleźć lalki odzwierciedlające ich własne doświadczenia.
Źródło: Wirtualnemedia.pl