„Odpowiadając na pytania dotyczące e-skierowań na szczepienie przeciw COVID-19, informujemy, że ich wystawianie rozpoczęło się 18 października. Zakończenie wystawiania e-skierowań planowane jest na 25 października (o ewentualnej zmianie terminu poinformujemy w oddzielnym komunikacie)”, czytamy w komunikacie zamieszczonym w mediach społecznościowych Centrum e-Zdrowia.
Jak przypomina CeZ, e-skierowanie wystawiane jest pacjentowi automatycznie po spełnieniu określonych warunków. Jednym z podstawowych jest poprawnie zarejestrowana przez pracownika medycznego e-karta szczepienia oraz zamknięte e-skierowanie z poprzedniego szczepienia.
„Oznacza to, że placówka, w której pacjent szczepił się ostatnią dawką, musiała poprawnie zarejestrować e-kartę szczepień oraz zmienić w systemie status e-skierowania na „zrealizowane” (można to sprawdzić na Internetowym Koncie Pacjenta)”, wyjaśnia CeZ.
Jeżeli po 25 października na Internetowym Koncie Pacjenta lub w aplikacji mojeIKP nie będzie widoczne nowe e-skierowanie na szczepienie przeciw COVID-19, w pierwszej kolejności należy się skontaktować z placówką, która wykonywała szczepienie w celu wyjaśnienia, czy dopełniła ona tych obowiązków.
„Jednocześnie podkreślamy, że dostępność terminów szczepienia w e-rejestracji na IKP zależna jest od ich udostępnienia w systemie e-zdrowie (P1) przez placówki wykonujące szczepienia”, dodaje Centrum e-Zdrowia.