Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie
banner

Powstał film o kobietach chorujących na zaawansowanego raka piersi

MedExpress Team

Alicja Dusza

Opublikowano 6 października 2016 08:57

Powstał film o kobietach chorujących na zaawansowanego raka piersi - Obrazek nagłówka
Fot. Thinkstock/Getty Images
Film powstał ramach kampanii „Wykorzystaj czas na życie”.

O raku piersi mówi się dużo. Wiedza społeczeństwa na temat tego nowotworu dotyczy  głównie profilaktyki i badań skrinningowych, które pozwalają wykryć chorobę we wczesnym stadium i ją wyleczyć. Inaczej to wygląda, w przypadku zaawansowanego raka piersi, który wciąż jest tematem tabu. Zaawansowany rak piersi jest chorobą nieuleczalną, dlatego niechętnie poruszaną w mediach
i w debacie publicznej. Tymczasem postęp medycyny i nowe możliwości terapeutyczne sprawiły, że stała się ona chorobą przewlekłą. Aby zmienić postrzeganie tej choroby Fundacja „Żyjmy Zdrowo” zainicjowała dziś kampanię „Wykorzystaj czas na życie”.

Wiele kobiet, u których rozpoznano zaawansowanego raka piersi martwi się o to, jaki wpływ będzie miała choroba na ich rodzinę. Są przecież odpowiedzialne za opiekę nad dziećmi i innymi krewnymi. Wiele z nich odnosi sukcesy zawodowe. Mimo to czują się odizolowane, pozostawione same sobie i ze zdecydowanie mniejszym wsparciem niż to było w przypadku pierwotnej diagnozy. A przecież nie różnią się niczym od innych kobiet. Niestety wciąż mało się mówi na temat tej choroby nawet wśród osób, które bezpośrednio stykają się z tym tematem. Na raka piersi choruje w Polsce rocznie 17.000 kobiet. Zaawansowany rak piersi może rozwinąć się nawet u 30-40% tych kobiet, które pierwotnie były leczone we wczesnym stadium choroby. Najczęstszym typem zaawansowanego nowotworu piersi jest hormonozależny, HER2-ujemny rak piersi – dotyczy 70% przypadków.

Nawrót raka piersi jest szokiem dla kobiety i dla jej bliskich. W świadomości wielu kobiet pozostaje wyrokiem. Pacjentki z takim rozpoznaniem są często spychane na margines życia społecznego jako te, którym nie można pomóc. W mediach temat zaawansowanego raka piersi nie istnieje, bo nie ma sukcesu terapeutycznego. Świadomość społeczna dotycząca tej choroby jest bardzo niska. Wykluczenie
w trudnej sytuacji choroby to najgorsza rzecz jaka może spotkać te kobiety. Chcemy to zmienić!

Kampania „Wykorzystaj czas na życie” jest skierowana do kobiet z zaawansowanym rakiem piersi i do szerokiego społeczeństwa. Chcemy pokazać, że kobiety te mogą żyć aktywnie, pracować, realizować swoje pasje. Chcemy edukować społeczeństwo, jak wspierać kobiety z zaawansowanym rakiem piersi, jak rozmawiać na ten temat, jak budzić empatię. Dla kobiety, która na co dzień zmaga się z ciężką chorobą, funkcjonowanie w przyjaznym środowisku pozwala cieszyć się każdą chwilą życia – powiedziała Iwona Schymalla, Prezes Fundacji „Żyjmy Zdrowo”.

Aby uzmysłowić społeczeństwu co znaczy żyć z tak trudną, przewlekłą chorobą powstał film dokumentalny o polskich kobietach z zaawansowanym rakiem piersi. Wszystkie łączy to, że po diagnozie się nie załamały i podjęły walkę o życie. Każda z nich jest w tej chwili aktywną zawodowo i społecznie osobą, która stara się wykorzystać każdą chwilę z życia, które jej pozostało. Film zostanie wyemitowany przez Telewizję Polską.

W ramach kampanii „Wykorzystaj czas na życie” zaplanowane są cykliczne warsztaty dla chorych na raka piersi oraz ich bliskich. Kobiety z zaawansowanym rakiem piersi będą się mogły spotkać na nich z psychoonkologiem, a potem przekonać, że warto aktywnie spędzać każdy dzień. Nauczą się kaligrafii, fotografii i obcowania z modą i urodą. Przygotowano materiały edukacyjne oraz szeroką kampanię informacyjną w mediach prowadzoną z udziałem ekspertów.

Kampania „Wykorzystaj czas na życie” uzyskała honorowy patronat Małżonki Prezydenta RP Agaty Kornhauser-Dudy. Wspierają ją: Polskie Towarzystwo Onkologii Klinicznej, Polska Koalicja Pacjentów Onkologicznych i Program Edukacji Onkologicznej, prowadzony przez Fundację „Tam i z powrotem”. Partnerami kampanii są: Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”, Stowarzyszenie „Amazonki” Warszawa-Centrum, Fundacja Alivia, Fundacja „Rak’n’Roll”, Fundacja „Onkocafe” i Fundacja OmeaLife. Kampania jest realizowana z grantu edukacyjnego przekazanego przez firmę Pfizer Polska.

Tematy

rak piersi

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Zobacz także