Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie
banner

Reklama preparatu firmy Aflofarm dyskryminuje kobiety

MedExpress Team

Alicja Dusza

Opublikowano 10 lipca 2015 10:06

Reklama preparatu firmy Aflofarm dyskryminuje kobiety - Obrazek nagłówka
Do Rady Reklamy wpłynęła skarga na produkt firmy Aflofarm Farmacja Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Pabianicach. Czego dotyczyła skarga i o jaki preparat chodzi?
[caption id="attachment_60682" align="alignnone" width="620"]ThinkstockPhotos ThinkstockPhotos[/caption]

Do Rady Reklamy wpłynęła skarga na produkt firmy Aflofarm Farmacja Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Pabianicach. Czego dotyczyła skarga i o jaki preparat chodzi?

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęły skarga na reklamę telewizyjną produktu Stymen. Jest to produkt wpływający na seksualność mężczyzn. Zdaniem osoby skarżącej reklama skierowana do osób dorosłych i powinna być emitowana w innym czasie antenowym, tak żeby nie mogły jej oglądać dzieci. "Reklama ta ukazuje krzywdzący dla społeczeństwa obraz kobiet, które wszędzie i zawsze są chętne na seks. Reklama rozgrywa się w jakimś <<biurze>> czy innej <<strefie pracy>>, a kobiety tam przedstawione są ubrane niestosownie, wyzywająco i zachowują się w sposób niewłaściwy - raczej jak zachęcające do skorzystania z ich usług prostytutki. Reklama ta buduje błędne wyobrażenia o kobietach zwłaszcza u młodych pokoleń mężczyzn, którzy mają coraz częściej żądaniowy stosunek do partnerek. Jest to krzywdzące dla kobiet dojrzałych, ale także dla młodych dziewczyn, które potrzebują mądrych wzorców w budowaniu zdrowych - równych relacji partnerskich w związkach. Sugeruje również, że kobiety w pracy nie zajmują się pracą - tym samym uderzają w ich profesjonalizm. Podsumowując, reklama ta jest obraźliwa i obsceniczna>> - napisała osoba skarżąca.

Zdaniem Rady Reklamy reklama ta zawiera treści dyskryminujące kobiety. "Zdaniem Zespołu Orzekającego, reklama przedstawiając kobiety w seksualnych pozach balansuje na granicy wulgarności, tym samym kreuje negatywny wizerunek kobiet. Jednocześnie Zespół Orzekający oddalił pozostałe zarzuty. Biorąc pod uwagę godziny emisji przedmiotowej reklamy (emisja po godz. 21:00), Zespół Orzekający uznał, że reklama nie zagraża fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi dzieci lub młodzieży, była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami." - wynika z uchwały Rady Reklamy.

Źródło: Rada Reklamy

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Zobacz także