Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie

Reklama syropu na kaszel dla dzieci straszy?

MedExpress Team

Alicja Dusza

Opublikowano 12 maja 2015 11:48

Reklama syropu na kaszel dla dzieci straszy? - Obrazek nagłówka
Zdj. ThinkstockPhotos
Komisja Etyki Reklamy zabrała głos w sprawie reklamy syropu na kaszel dla dzieci. Czy producent straszy dzieci?

Komisja Etyki Reklamy zabrała głos w sprawie reklamy syropu na kaszel dla dzieci. Czy producent straszy dzieci?

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga przeciwko producentowi syropu dla dzieci "Fenspogal". W reklamie dwie matki rozmawiają ze sobą na temat żółcieni pomarańczowej, którą zawierają leki przeciwkaszlowe. Reklama mówi o żółcieni pomarańczowej. Zdaniem osoby skarżącej reklama straszy, że to substancja zakazana w Norwegii i jest przez to niebezpieczna, a część leków zawiera żółcień. "Żółcień może też powodować alergie i bóle brzucha. Taka reklama wykorzystuje naiwność i niewiedzę ludzi. A przecież żółcień pomarańczowa jest obecna w cukierkach, soczkach i snackach. Reklama nie mówi, że substancja jest bezpieczna, jeśli jej ilość w danym jedzeniu lub leku nie przekracza dopuszczalnego limitu. Dla mnie reklama narusza art. 8 Kodeksu Etyki Reklamy, bo wykorzystuje niewiedzę konsumentów na temat tego składnika. Wywołuje też lek wśród konsumentów i zachęca do zakupu Fenspogalu. To także jest dla mnie naruszenie Kodeksu Etyki Reklamy" - napisał skarżący się na lek konsument. Jego zdaniem reklama straszy i wprowadza pacjentów w błąd.

Co na to Farmaceutyczna Spółdzielnia Pracy Galena, która jest producentem leku?

"Wydaje się koniecznym zwrócenie uwagi na to, że sam fakt iż <<konsument się boi>>, że reklama go <<straszy>>, uzasadnia przynajmniej dokonanie analizy, czy ta obawa jest zasadna obiektywnie, czy też stanowi tylko bezpodstawne, gołosłowne wystąpienie".

Producent odpowiada również, że dołączył do leku ulotkę o działaniach niepożądanych.

Jednak zdaniem Komisji Etyki Reklamy w reklamie naruszono norm Kodeksu Etyki Reklamy zarzucanych przez skarżącego się konsumenta.

"W opinii Zespołu Orzekającego przedmiotowa reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami" - informuje Komisja.

Jej zdaniem reklama wprowadza konsumentów w błąd.

Źródło: GIF wycofuje z obrotu serię tabletek na kaszel

Podobne artykuły

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Zobacz także