Ruszyła pierwsza kampania edukacyjna dla osób zmagających się z rakiem tarczycy „Motyle pod ochroną”. Jak często Polacy chorują na raka tarczycy?
Każdego roku rak tarczycy może dotyczyć nawet 3,5 tysiąca nowych pacjentów. Często lekarze podejmują decyzję o usunięciu tarczycy, dzieje się tak w 90 proc. przypadków. Zdaniem stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny brakuje informacji dotyczące tego, gdzie pacjenci z rakiem tarczycy mają szukać wsparcia. Rozwiązaniem ma być kampania społeczno-edukacyjna „Motyle pod ochroną”.
- To inicjatywa, która dostarczy rzetelnych informacji na temat raka tarczycy, metod leczenia i badań kontrolnych. Chcemy w ten sposób poprawić komfort pacjentów, którzy w momencie diagnozy stają w bardzo trudnej i nieznanej sytuacji. Wieloletnie doświadczenie i spotkania z pacjentami pokazały nam, że praktyczna wiedza o tym jak wygląda terapia raka tarczycy, jakie są jej konsekwencje oraz na co pacjent powinien się przygotować jest znaczącym wsparciem. Chcemy sprawić by wiedza na ten temat była powszechnie dostępna i zgromadzona w jednym miejscu, pod szyldem kampanii „Motyle pod ochroną” – wyjaśnia Elżbieta Kozik prezes stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny będącego inicjatorem kampanii.
Źródło: materiały prasowe
Przeczytaj również: Różne koncepcje na antykoncepcję